Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur huis wijzigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kleur huis wijzigen

    Het probleem (en de waarschijnlijke reden dat de T.S. dit huis zou willen herschilderen) ligt, volgens mij, in het feit dat alles er momenteel heel flets uitziet. Kleur gevel is hetzelfde, kleur ramen en deur is hetzelfde, oprit heeft dezelfde kleur, en binnenkort krijgen de dakpannen ook dezelfde kleur uit eerlijke schaamte.



    Alvoor eraan te beginnen heb ik eerst de foto wat opgewerkt, want die was ook wat 'flets'.

    Daarna gevel wit gemaakt (via zwart-wit laag), gemengd met bestaande gevellaag, en wat geretoucheerd (vuile vlekken van muur). Een geschilderde muur ziet er nu eenmaal mooi uit.
    Wit vond ik wat te hard, dus het wit vermengd met de bestaande kleur. Maar als je een muur schildert, moeten in veel gevallen de ramen en deuren ook geschilderd worden, dus zou ik ze niet wit schilderen, maar een contrasterende kleur.

    Kleur van vensters met laagmasker.

    Rolluiken blijven wit (dat is veel werk en verf uitgespaard).

    Maar zoals men zegt: des gouts et des couleurs...
    Last edited by maniac; 16 september 2014, 16:10. Reden: psd verwijderd

    Comment


    • #17
      Re: kleur huis wijzigen

      Mooi werk, Maniac!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: kleur huis wijzigen

        Mooi mooi, vind het wit blauwe wel heel mooi !

        Comment


        • #19
          Re: kleur huis wijzigen

          Ik heb het in 2 stappen gedaan,

          eerste met het pipet een staal nemen vd kleur vh huis, deze in een laag gieten erboven en dan ctrl I (tegenovergestelde kleur) en de blend mode op color,
          dan met selective color de yellows en whites een beetje aangepast met de black slider

          De vensters is mooier in een andere kleur inderdaad
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: kleur huis wijzigen

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik heb het in 2 stappen gedaan,

            eerste met het pipet een staal nemen vd kleur vh huis, deze in een laag gieten erboven en dan ctrl I (tegenovergestelde kleur) en de blend mode op color,
            dan met selective color de yellows en whites een beetje aangepast met de black slider

            De vensters is mooier in een andere kleur inderdaad
            Da's een techniek die ik nog niet kende!
            Ik zou voor ramen en deuren ook naar iets blauw-grijs gaan, zeker als de huiseigenaar wit (of gebroken wit, niet witwitwit) voor de stenen muren zou nemen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: kleur huis wijzigen

              Klopt, het ziet er zoals het nu is allemaal nogal saai uit, met weinig contrasterende kleuren.
              Het wit blauwe is zoals ik eerder al zei veel beter.
              Weet niet wat er mogelijk is, maar een witte gevel met antracietgrijze ramen zouden we wel eens willen zien
              Jullie verrichten in ieder geval prachtig werk !
              Last edited by boldy; 13 september 2014, 19:10.

              Comment


              • #22
                Re: kleur huis wijzigen

                Comment


                • #23
                  Re: kleur huis wijzigen

                  zie nu al 7 updates...?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: kleur huis wijzigen

                    Moderator Note: Dit zijn geen updates. Bovendien is dit niet de Fotohoek, maar wel Fotobewerking (subforum van Fotografie Technisch). Voor mijn part mogen dat 100 versies worden; trouwens, het gaat om verschillende 'artiesten' die de originele foto bewerken. We hebben vroeger in het grijze verleden (maar intussen helaas in het archief) een dergelijke topic gehad. Nee, bouk, hier kun je de klassieke forumregels niet op toepassen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: kleur huis wijzigen

                      Toch een geweldige manier om ons te helpen bij onze keuze! Zal toch zoiets worden als de laatste bewerking, wit/antraciet. als je de originele foto en de laatste foto naast elkaar ziet, wat een verschil he !
                      Wat een likje verf kan doen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: kleur huis wijzigen

                        Tijdens een zoektocht naar nieuwe gevelkleuren kwam ik op dit leuke oude topic!

                        Ik kan wel iets met photoshop, maar dit gaat mijn petje te boven. Ik vroeg mij af of iemand hier een foto van ons zopas aangekochte woning kan bewerken, zodat we een idee kunnen krijgen hoe we ons huis moeten gaan verven. Het is geen mooie foto omwille van het toen heel slechte weer, maar misschien kunnen jullie experts er toch iets mee.

                        We willen de woning fris en moderner laten ogen: het dak blijft gelijk, maar muren dachten we lichtbeige/ecru en deuren/ramen/poort bruingrijs. De luiken zouden we normaal weg doen.

                        Iemand die ons dit plezier kan doen? Andere kleurentips mag ook :-)

                        Hieronder de foto

                        Alvast bedankt voor de moeite! Het echte schilderwerk zal ik zelf wel doen

                        Comment


                        • #27
                          Re: kleur huis wijzigen

                          kies maar

                          Comment


                          • #28
                            Re: kleur huis wijzigen

                            Super, heel knap gedaan, leuk om onze ideeën te kunnen bekijken!!!

                            Is het te veel gevraagd om de deur/ramen nog even in lichtgrijs te zetten? Zo kunnen we gemakkelijk kiezen!

                            Nogmaals bedankt voor het knappe werk, chapeau!

                            Comment


                            • #29
                              Re: kleur huis wijzigen

                              Of als je de psd online wil gooien of doorsturen, kan ik misschien zelf spelen met de kleur? Spaart jou ook weer wat werk uit :-) thanks!!

                              Comment


                              • #30
                                Re: kleur huis wijzigen

                                hier is psd voor jou

                                Comment

                                Working...
                                X