Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

    Mijn zoon woont in België en ik in Singapore. JPEG foto's uitwisselen is niet moeilijk. Die mailen we elkaar gewoon door.
    Ik zou nochtans graag hebben dat hij mij RAW foto's doorstuurt zodat ik die beter kan bewerken (hijzelf kan dat niet) maar die bestanden zijn te zwaar om via email uit te wisselen. Kan je RAW's uitwisselen via de Cloud met Dropbox of iets gelijkaardigs ? Of kan je dat enkel met JPEG's ?
    Zo ja, welke Clouddienst kunnen jullie aanbevelen voor zoiets ?
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

    Je hebt de ouderwetse manier : via een eigen ftp-server, maar dat is nogal ingewikkeld.
    Er bestaan inderdaad ook websites die dat mogelijk maken. 1 ervan is wetransfer.

    Je upload dan dat bestand naar die dienst, de ontvanger krijgt een e-mailtje met een link om het dan binnen te nemen.
    Er bestaan nog van die diensten (Je moet hier maar eens kijken). Die Wetransfer heb ik vroeger nog gebruikt. Welke de beste is, heb ik geen gedacht van.

    Het type bestand speelt in elk geval geen rol : jpg, raw, zip, ...

    Er is nog een andere manier : als je ergens zelf webruimte vrij hebt, dan kan je die hiervoor gebruiken. Maar met die 50 MB gratis van telenet bv. ga je niet ver komen met RAW-files...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

      Via Dropbox kun je perfect een zwaar bestand (eender welk formaat) uitwisselen. Gebruik ik regelmatig om iets door te geven!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

        Les en Polleke,

        Bedankt. Hier kan ik al heel wat mee
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

          Je kan nu ook Google drive gebruiken, wat hetzelfde als dropbox, maar je krijgt 5GB ipv 2GB!
          fotografie is een leerproces

          Comment


          • #6
            Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

            ik gebruik daarvoor meestal "dropsend"
            heel handig en simpel ;-)

            Comment


            • #7
              Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

              svd en dréten ook bedankt
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                Je kan ook een file sharing dienst gebruiken zoals Rapidshare, enz...
                Jean Pierre.

                Comment


                • #9
                  Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  Je kan ook een file sharing dienst gebruiken zoals Rapidshare, enz...
                  Is wel niet gratis tot 2 GB of 5 GB gelijk de andere. Ik zal eerst eens de gratis diensten uitproberen. Kan nog altijd switchen als't mij niet bevalt.
                  Maar, hoedanook, allemaal goed om weten en bedankt voor alle tips
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                  Comment


                  • #10
                    Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                    Het gaat ook heel makkelijk met een Gmail account. De één stuurt de foto op en de andere gaat naar hetzelfde account en haalt de foto eraf.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      Is wel niet gratis tot 2 GB of 5 GB gelijk de andere. Ik zal eerst eens de gratis diensten uitproberen. Kan nog altijd switchen als't mij niet bevalt.
                      Maar, hoedanook, allemaal goed om weten en bedankt voor alle tips
                      Veel filesharingdiensten laten je toe om een gratis account te maken hoor en dan kan je beperkt up- en downloaden zonder dat het iets kost.
                      Jean Pierre.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                        Heel makkelijk via Google Drive!

                        Comment


                        • #13
                          Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                          15 GB met www.copy.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                            ik gebruik meestal dropbox of wetransfer. Ik gebruik soms ook een ftp server maar dat heeft niet iedereen.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: kan je RAW bestanden uitwisselen via de Cloud ?

                              WETRANSFER werkt zeer goed, geen paswoorden nodig, je kan het zo gebruiken en bovendien gratis. Je kan 2GB per keer doorsturen. Maar het neemt wel wat tijd in beslag.

                              Comment

                              Working...
                              X