Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaartfunctie in Lightroom werkt niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaartfunctie in Lightroom werkt niet meer

    - mijn LR software is up-to-date
    - er zijn wel coördinaten aan mijn foto's toegevoegd
    - ik ben wel met het internet vebonden
    en gisteren werke mijn kaartfunctie nog perfect (zeer handig instrument voor de reiziger-fotograaf!)
    Vandaag start ik mijn LR en wil verder werken. De gewone functies van LR werken nog perfect maar wanneer ik de kaartfunctie wil gebruiken opent deze en geeft bij de metagegevens (rechtse vak in de module) al de gegevens op een normale wijze.
    Maar er verschijn geen kaart meer? En ook geen foutboodschap.



    Wie weet er raad?
    Lucas

  • #2
    Re: Kaartfunctie in Lightroom werkt niet meer

    Nuttige informatie: welk platform (Mac of Windows), welke OS versie, welke versie van LR?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Kaartfunctie in Lightroom werkt niet meer

      Het is gissen naar de oorzaak van het probleem.
      Ik denk even luidop...

      - een storing in de programmabibliotheken. Kan je oplossen door LR helemaal opnieuw te installeren. Dat zou het moeten doen.
      - een storing in de internetverbinding. Kijk even na of er nergens iets als een firewall de connectie verhinderd.

      Comment


      • #4
        Re: Kaartfunctie in Lightroom werkt niet meer

        Ik weet bijvoorbeeld dat op Mac de kaartfunctie op een bepaald moment op mysterieuze wijze verdwenen was uit LR6.14, de laatste perpetual license die nog (enigszins, want start met een foutmelding) draait op mijn oude Mac. Had iets te maken met copyright.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X