Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jpg (beeld) niet herkenbaar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jpg (beeld) niet herkenbaar

    Wie kan mij helpen?
    Ik heb zitten te knoeien met photoshop pro.
    De jpg afbeeldingen worden niet meer herkenbaar afgebeeld. Maar woder afgebeeld met het icoontje waarmee ik het kan openen, b.v. in mijn geval met het icoontje van Internet explorer. Hoe krijg ik het oude herkenbare icoontje terug. Photoshop pro heb ik van mijn computer gegooid was ilegale versie; hoop problemen. Die heb ik gelukkig met veel moeite kunnen oplossen.
    Help help.
    Sjakie

    Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
    Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
    Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
    Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!

  • #2
    Welk besturingssysteem gebruik je ?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      photoshop pro bestaat niet. je bedoelt waarschijnlijk paintshop pro

      de extensie-toewijzing is veranderd, en met psp eraf te gooien, is er enkel een link naar ie.
      druk shift en rechtsklik op een jpg-bestand, kies dan voor 'Openen met' en vervolgens 'programma selecteren'. Kies je programma uit de lijst en vink onderaan 'Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen' aan.
      Probleem opgelost.

      ToM.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4

        photoshop pro bestaat niet. je bedoelt waarschijnlijk paintshop pro

        de extensie-toewijzing is veranderd, en met psp eraf te gooien, is er enkel een link naar ie.
        druk shift en rechtsklik op een jpg-bestand, kies dan voor 'Openen met' en vervolgens 'programma selecteren'. Kies je programma uit de lijst en vink onderaan 'Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen' aan.
        Probleem opgelost.

        ToM.
        Beste Tom,
        Dit is het probleem niet meer, ik kan mijn jpg openen en bekijken. Hoe jij dit omschrijft klopt heb ik zo ook gedaan dan werkt alles pefect. Alleen het feitelijke icoontje van jpeg krijg ik hier niet mee terug. Alle jpeg files krijgen het icoontje van het programma waarmee ik het open. Open ik het met explorer dan heb ik dat icoontje met die bekende blauwe E enz.
        Heb ik mijn probleem nu duidelijk weergegeven. Wil terug naar het oude herkenbare icoon, moet niets uitmaken met wel programma ik de JPEG open.
        Al bedankt voor de eerste hulp, wacht 'n reactie af.
        Sjakie

        Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
        Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
        Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
        Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!

        Comment


        • #5

          Welk besturingssysteem gebruik je ?
          Ik gebruik Win98.
          Groetjes Sjakie


          Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
          Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
          Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
          Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!

          Comment


          • #6

            Wie kan mij helpen?
            Ik heb zitten te knoeien met paintshop pro.
            De jpg afbeeldingen worden niet meer herkenbaar afgebeeld. Maar wordt afgebeeld met het icoontje waarmee ik het kan openen, b.v. in mijn geval met het icoontje van Internet explorer. Hoe krijg ik het oude herkenbare icoontje terug. Paintshop pro heb ik van mijn computer gegooid was ilegale versie; hoop problemen. Die heb ik gelukkig met veel moeite kunnen oplossen.
            Help help.
            Sjakie

            Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
            Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
            Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
            Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
            Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
            Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!

            Comment


            • #7
              sjakie, wat is het 'oorspronkelijke icoon van een jpg' ?

              want dit is wel afhankelijk van het programma waarmee je het opent.
              bv. bij mij hebben de bestanden de extensie van het prog. waar ze bijhoren (bv. psd's bij photoshop, cdr's bij coreldraw, ai's bij illustrator enz.. de 'neutrale bestanden zoals gif en jpg hebben een acdsee-icoontje omdat ze daarmee opengaan)

              bestandsformaten hebben geen 'standaard' icoon volgens mij, omdat ze steeds bij een bepaald softwarepakket horen. maar natuurlijk jpg's of bmp's kunnen aan zoveel programma's worden gekoppeld dat ze het icoon van die programma's overnemen.

              ToM.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Als het jou om het icoontje te doen is, kan je in WIN98 volgend parcours nemen : > Start > Instellingen > Mapopties > Bestandstypen > nu zoek je tot je de extensie JPG vindt en het bijbehorend prog - bij jou wellicht Microsoft Internet Explorer > Bewerken > Ander pictogram > ... kiezen wat je wilt en dan bevestigen tot alles weer is afgesloten.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9

                  Als het jou om het icoontje te doen is, kan je in WIN98 volgend parcours nemen : > Start > Instellingen > Mapopties > Bestandstypen > nu zoek je tot je de extensie JPG vindt en het bijbehorend prog - bij jou wellicht Microsoft Internet Explorer > Bewerken > Ander pictogram > ... kiezen wat je wilt en dan bevestigen tot alles weer is afgesloten.
                  Jazzer,
                  Bedankt voor de informatie.
                  Maar het lukt me niet om het oude icoon terug te halen.
                  In pricipe werkt alles zoals het moet, ik laat dat icoontje maar voor wat het is.
                  Groetjes Sjakie.

                  Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
                  Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!
                  Ben nu een gelukkige eigenaar van een Nikon coolpix 885.
                  Of ik dat blijf de tijd zal het leren!!!!

                  Comment


                  • #10
                    het is eigenaan windows om de icoontjes van het programma te begruiken dat default staatom het te openen, als je met dat icoontje niet kan leven, dna moet je het standaard progje kiezen dat het icoontje heeft dat je zo graag zou zien

                    Comment

                    Working...
                    X