Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

    Hoi,

    Vandaag de volgende foto gemaakt rond 16.30, schemering, bewegend Object. ISO 1600 Met ruis. Ik heb wat geprobeerd met Photoshop maar kan er weinig van maken al heb ik weinig kennis in Photoshop. Kunnen jullie hier nog wat moois van maken:?

    Deze komt zo uit me Camera:


    Ben Benieuwd.

    Bedankt,
    Groeten Hans

  • #2
    Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

    Beetje spelen met shadows en highlights. Bij de eerste foto zijn de schaduwen opgelicht. Bij de tweede ook de highlights gedimd, dat geeft een grimmige sfeer. En met een Wind effect de trein een suggestie van beweging meegegeven.


    Versie 1: schaduwen opgelicht.


    Versie 2: highlights donkerder en suggestie van beweging voor trein

    Wat vind je er van?

    Groeten

    Comment


    • #3
      Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

      Ik heb ook eens een poging gedaan. Een beetje motion blur toegepast op de trein , de kleuren v/d trein wat verstrekt (mischien niet zo merkbaar) , contrast in de lucht wat opgeschroefd om het wat onheilspellender te maken. en op heel de foto wat gepspeeld met de curves in PSP. Er zit wel veel ruis op het gras. Hiervoor heb ik de noise reduction tool gebruikt , maar helaas gaat dit gepaard met detailverlies.


      Comment


      • #4
        Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

        die ruis kan je wegdoen door het handige (gratis) programma'tje NOISEWARE (COMMUNITY EDITION)

        (zie google voor downloadlink)

        Comment


        • #5
          Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

          Je kan de ruis wel wegwerken, maar dat gaat (zeker bij onderbelichte en onscherpe foto's zoals deze) wel gepaard met veel detailverlies, dus dat is zeker niet altijd een goede optie.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

            Bedankt voor de leuke Reacties! Ik vind het zeker betere foto`s dan de orginele. Maar zie wel dat de foto in princiepe niet echt toonbaar gemaakt kan worden in die omstandigheden. Alhoewel de effecten leuk zijn.

            Harstikke Bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

              Oorspronkelijk geplaatst door zuyderduyn Bekijk bericht
              Deze komt zo uit me Camera
              Uit een gsm?

              Comment


              • #8
                Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                Uit een gsm?

                is inderdaad niet veel goeds aan...
                welke camera?
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                  Hoi,

                  Nee uit m`n Sony A100. Maar het was eigenlijk al zo goed als donker, en ik moest een vrij hoge sluitertijd (1/400) gebruiken om bewegingonscherpte te voorkomen hanteren.

                  Groeten Hans

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                    Maar ik neem toch aan dat je A100 grotere foto's neemt dan dit
                    Altijd handig om ineens op de full size afbeelding te kunnen werken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                      Ik zie hier nogal dikwijls de vraag langs komen als er van een bepaalde foto nog iets te maken valt in Photoshop. Wat mij dan meteen opvalt is dat de voorgestelde foto's eigen gewoon de prullenbak waard zijn, zelfs al waren ze goed opgenomen. Het probleem is dat veel mensen precies geen foto's durven weggooien, nog erger dan toen ze destijds analoog werkten en iedere druk op de knop geld kostte... Komaan mensen, we zijn in het digitale tijdperk. Hou enkel de goede platen over en bewerk die, laat de rest goededag zeggen tegen de prullenbak... Zeker als de opname simpel over te doen valt zoals in dit geval. Of was het de laatste trein die voorbij reed op dit spoor..?

                      Mvg,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                        Ik heb zo'n vermoeden dat zuyderduyn treinfoto's 'spaart' dus voor hem is dit niet zomaar een foto die opnieuw kan gemaakt worden denk ik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                          Hoi,
                          Nogmaals bedankt voor de reacties.
                          Deze trein was bijzonder omdat deze locomotief zelden in het daglicht te zien is, vandaar. Ik heb een website met treinenfoto`s en had deze graag eraan toegevoegd, vandaar.

                          Groeten Hans
                          www.spoorwereld.nl.tt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                            Het is altijd beter als je de foto op de originele grootte ter beschikking stelt, dan is er altijd meer uit te halen.
                            En in raw schieten is ook handig om achteraf nog veel meer te kunnen corrigeren!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is hier nog wat van te maken met Photoshop?

                              bewerkt met photomatix & neat image..véél meer zit er niet meer in vrees ik...grtz!

                              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                              http://pallenhoven.be

                              Comment

                              Working...
                              X