Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

    Ik open in Elements via media photo's van Iphoto en doe een bewerking maar kan ze niet opslaan terug in Iphoto, dus de bewerkte foto zit ergens anders, zelfs als ik iphotobiblioteek kies die onder afbeeldingen staat!?

  • #2
    Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

    Nu... ik zal zelden iPhoto gebruiken om van te vertrekken voor een fotobewerking, precies omdat ik iPhoto gebruik om mijn jpg's te bekijken en te beoordelen, maar als het echt om bewerken gaat, zal ik naar het overeenkomstige RAW-bestand gaan (dat ik niet in iPhoto steek), om van daaruit, ofwel via Bridge/ACR, ofwel via LR4 of Aperture3 naar PS CS6 te gaan.
    Ik weet dat als je in iPhoto zelf bepaalde "verbeteringen" aanbrengt, dat die wijzigingen t.o.v. het origineel binnen de iPhoto Library in de map "Modified" worden opgeslagen, maar als je een externe editor kiest, kan ik me inbeelden dat het eindresultaat buiten de iPhoto Library terechtkomt. Nu, als je dat wenst, en als het om een compatibel foto-formaat zou gaan, kun je dat ook opnieuw in de iPhoto Library importeren. Maar spontaan... nee, ik denk niet dat dat kan. Ik ervaar dergelijke "manoeuvers" ook in Lightroom, en zal daar dan ook het eindprodukt opnieuw importeren, gewoon om de verschillende stadia (CR2 - PSD - JPG) bij elkaar te houden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

      Beste,
      Ik vertrek niet van Iphoto maar vanuit elements en doe een foto open via "media" haal de foto uit Iphoto en bewerk de foto in elements, maar de bewerkte foto komt niet terug in Iphoto en zit ergens anders.

      Comment


      • #4
        Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

        Tja, ik heb PSE6 op mijn iMac staan, en denk niet dat ik over de optie "Media" beschik. Ik kan dus jouw probleem niet meteen reproduceren (via File>Open>iPhoto Library lukt ook niet), maar zoals gezegd: als het bewerkte bestand (welk formaat?) buiten iPhoto wordt opgeslagen, zal je achteraf moeten importeren.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

          Ik gebruik Aperture en vermoed dat iPhoto ongeveer gelijkaardig is.
          Maar je moet dus waarschijnlijk in iPhoto beginnen en daar kiezen om de foto extern te bewerken met Elements.
          Als je dan stopt met Elements wordt normaal die versie wel opgeslagen in iPhoto.

          Nu ik heb het niet met iPhoto geprobeerd, maar zo werkt het wel via Aperture. Het kan dus nog altijd zijn dat iPhoto de optie om extern te bewerken niet aanbied.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

            Dag Dirk, blij jou terug te zien. Lang geleden, precies!
            Any way, je kunt vanuit iPhoto een externe editor gebruiken. Maar TS vertelt net dat ie net andersom te werk gaat. Kun jij vanuit je externe editor aan een bestand dat in de iPhoto Library zit? Ik wil het straks nog eens proberen met Photoshop CS6, maar Elements (ik heb enkel versie 6) geeft een foutmelding als ik de iPhoto Library tracht te openen.

            PS: intussen geprobeerd om vanuit Photoshop CS6/File/Open... de inhoud van de iPhoto Library te bekijken, maar dat lukt evenmin. Foutboodschap is hier:
            Could not complete your request because Photoshop does not recognize this type of file.
            @TS: kun je je nader verklaren als je zegt "Ik open in Elements via media photo's van Iphoto"
            Die "media" is dat een commando zoals File>Open?
            Foto's van iPhoto: kun jij effectief de iPhoto Library, opgeslagen in < jouwnaam >/Afbeeldingen/iPhoto Library openen?
            Omdat jij van iPhoto spreekt, werk je met Mac (zoals de mensen die je hier trachten te helpen). Ik denk dat bij Mac geen NL versie van Elements bestaat, dus heb je wellicht een engelstalige versie. Over welk commando gaat het dan precies? Ik neem aan dat de software flink is veranderd sinds versie 6 waarover ik beschik, en die ik enkel heb omdat wij hier in de eerste module van Rastertekenen (CVO-Turnhout) met Elements moesten werken, ipv Photoshop zelf, die vanaf Module 2 gebruikt werd.
            Last edited by LesC; 3 april 2013, 12:54.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

              Hallo beste mensen,
              Dus open Elements ( mijn vriend heeft CS4) en klik op open en onder afbeeldingen heb ik "media" en daar staat "photo's" in het Engels want op een mac heb je geen Nederlands voor elements, nu komen alle gebeurtenissen te voorschijn van Iphoto !! daarin kan je een foto openen die je kan bewerken in Elements, dan ga ik naar opslaan als: ik kies afbeeldingen want daar staat alleen Iphotebibliotheek dus zou de foto moeten in deze bib. komen aangepast, helaas niet, nu wel daaronder als voorvertoning maar niet in Iphoto, bij mijn vriend gaat het wel!?
              Ik kom van ver en ben er bijna, het moet lukken, juist nog de gouden link van iemand.
              Gr,
              Patrick

              Comment


              • #8
                Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

                Hi,

                Niet meer zoeken, heb Iphoto in de vuilbak gesmeten en vervangen door Picasa en alles werkt perfect, zelfde probleem op mijn Ipad !? een toestel en 2 fotoprogramma's die niet samenwerken, apple je stelt me teleur.

                Comment


                • #9
                  Re: Iphoto Elements 11 foto na bewerking opslaan

                  Photoshop Elements dus, niet iPhoto…

                  Comment

                  Working...
                  X