Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interieur nabewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interieur nabewerking

    Beste collega's,

    Ik heb enkele vraagjes over de nabewerking van een paar interieurfoto's.
    Deze zijn getrokken in het kader van de verhuur van een appartement.

    Nu heb ik gelezen over het zogenaamd "keystoning effect" dat men makkelijk kan wegwerken door gebruik te maken van lightroom of photoshop, ... . Met deze tools ben ik wel vertrouwd. Maar wat ik mij afvraag is : Wanneer moet ik deze techniek toepassen ? Want wanneer ik deze techniek op het interieur toepas komt dit soms raar over.

    Een andere vraag gaat over de image replacement van lucht passen jullie dit toe en hebben jullie eventueel tips om het zo natuurlijk mogelijk over te laten overkomen ?

    Nog een moeilijkheid is het feit dat ik witte muren die een redelijk grote vlek hebben maar moeilijk schoon en effen wit krijg vanwege de schaduw die overgaat. Tips om dit op te lossen ?

    Ten slotte hebben jullie nog tips in het algemeen over vastgoed fotografie ?

    Hieronder vinden jullie een voor en na foto.

    Met vriendelijke groeten

    Blackeagle









    Last edited by Blackeagle; 24 april 2012, 01:31.

  • #2
    Re: interieur nabewerking

    op zich vind ik je bewerkingen wel mooi.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: interieur nabewerking

      zeker niet slecht bewerkt.

      in interieurs zorg ik ervoor dat mijn verticalen recht zijn, liefst kaarsrecht. Dat heb je hier gedaan en het resultaat is heel netjes.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: interieur nabewerking

        Enkele links:




        Interieurfotografie vraagt het nodige van compositie, belichting en het standpunt. Welke sluitertijd hanteer je? Gebruik je een flitser? Tips voor interieurfoto's





        Grtz, Michel

        Comment


        • #5
          Re: interieur nabewerking

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          zeker niet slecht bewerkt.

          in interieurs zorg ik ervoor dat mijn verticalen recht zijn, liefst kaarsrecht. Dat heb je hier gedaan en het resultaat is heel netjes.
          Kun je toch veel beter in de voorbewerking als in de nabewerking doen? Camera recht enz.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X