Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kom er niet uit!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kom er niet uit!!

    Hallo allemaal,

    Ik ben een beginneling die graag wil leren.
    Nu ben ik mijn portfolio aan het maken voor mijn eindopdracht voor de fotovakschool, blijkt dat als ik een kader maak om de foto hij ineens niet meer scherp wordt afgedrukt.

    Ik gebruik bordermaker. Dit is een geweldig tool. maar.....
    Ik gebruik Picasa voor het afdrukken, deze geeft ook aan als je wilt afdrukken in een bepaald formaat of de kwaliteit goed is. Nou komt het.... Als ik een foto met kader in A4 formaat wil afdrukken dan is ie niet scherrp.
    Als ik dezelfde foto afdruk zonder kader dan is ie perfect.
    Hier baal ik goed van want ik wil mijn foto's graag presenteren met een mooi kader!!

    Misschien is dit een stomme vraag maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb al een hoop zelf aangeleerd maar sommige dingen, dan ben ik weer even de weg kwijt.

    Vanuit Tips en Trucs verplaatst naar een passender forum. Xarder
    Last edited by Xarder; 23 mei 2007, 07:16.

  • #2
    Re: Ik kom er niet uit!!

    Niemand die me kan helpen?

    Comment


    • #3
      Re: Ik kom er niet uit!!

      Hoe dit juist valt te verklaren is ook mij een raadsel.
      Maar als je over photoshop beschikt moet je eens met photoshop een kader tekenen. En deze afbeelding dan afdrukken. Als ie dan nog onscherp is, dan heeft het te maken met het toevoegen van de border, als het probleem zich nu niet voordoet, dan is de onscherpte van voorheen enkel en alleen te wijten aan de manier waarop picasa of bordermaker tewerk gaat. Het is immers mogelijk dat je printsoftware je foto van binnen naar buiten "uitleest" ipv pixelrij per pixelrij, en dan kan het zijn dat die border door een miniscuul programmeerfoutje in picasa over heel je afbeelding "gesmeerd" wordt. (Ik heb ooit eens zulk programma geschreven als eindwerk, en daar zat het m ook in een programmatische fout, ik heb het enkel geminimaliseerd gekregen, echter nooit weg gekregen.)
      Last edited by Johaninho; 16 mei 2007, 13:24. Reden: Zinsbouw :-$
      Mvg,
      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Ik kom er niet uit!!

        Wellicht dat bordermaker opnieuw comprimeert en misschien ook wel verkleint?

        Comment


        • #5
          Re: Ik kom er niet uit!!

          Bedankt voor jullie reacties!
          Ik heb ook geprobeerd om met paint shop pro een kader te maken en voila, nu niks aan de hand.
          Heb er ook met iemand over gehad en waarschijnlijk ligt het ook aan soort programma die je gebruikt. Dus als ik wil printen dan helaas niet met bordermaker, opzich wel jammer want ik vind het verder een fijn programma.

          Comment


          • #6
            Re: Ik kom er niet uit!!

            Zou unsharpmask eens uitschakelen.....?
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Ik kom er niet uit!!

              bordermaker verkleint volgens mij automatisch, dit kun je wel uitzetten,
              als het verkleint is en je wilt hem dan groot uitprinten dan gaat dat niet goed
              groetjes andre

              Comment


              • #8
                Re: Ik kom er niet uit!!

                bordermaker verschaalt je foto tot de grootte die je wenst
                (bv voor print A4 op 300 dpi stel je dit in op 3500x3500).

                ook de verscherping bij resize doet ie volgens jouw wensen.
                (doe eens een test op bv radius 1,2 en amount 150 en kijk
                welke je betere resultaten geeft).

                bordermaker doet zijn ding inderdaad perfect, maar je
                moet een beetje voeling krijgen met de instellingen.

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment

                Working...
                X