Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd!!



    De orginele foto waar de foto iets te flets lijkt oogt



    De bewerkte versie.

    Waar de reiger wel uit de foto knalt.
    Misschien wl iets te.

    Wat zijn de basics waar ik op moet letten.
    om het toch nog iets natuurlijker te laten wezen.

  • #2
    Re: Hulp gevraagd!!

    Als ik heel eerlijk mag zijn, dan is er met de originele foto eigenlijk niet veel meer mee aan te vangen. Je kampt er al met serieus wat onscherpte en bepaalde delen zijn toch wat overbelicht. 2 zaken dus die heel moeilijk -om maar niet te moeten spreken van niet- te retoucheren vallen. Onscherpte kun je wat verscherpen, maar heeft ook z'n grenzen. In jouw bewerking ging je IMHO toch serieus over die grens. En overbelichting wat tegenhouden resulteert in grijze vlekken, en ik vermoed dat je dat ook niet echt wilt bekomen.

    Kortom, eigenlijk heel jammer. Je kan de foto nog eventueel bijhouden als herinnering en alleen maar hopen dat je zo'n opname nog eens kunt overdoen met een beter resultaat tot gevolg

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd!!

      Tja Jessey, spijtig dat je de foto niet met een kleiner diafragma hebt genomen, want licht had je genoeg (1/1000" en F5.6). Zo win je een heel stuk aan scherpte bij het nemen van de foto zodat je achteraf niet het onmogelijke moet doen om te corrigeren.

      Ik heb vroeger heel veel dia's genomen, en dan moet het van de eerste keer allemaal goed zijn. Mijn camera staat altijd op Av, zodat ik het diafragma bepaal, en niet de camera. Voor scènes als dit ga ik niet onder de F11 en als het licht het toelaat gebruik ik nog veel kleinere lensopeningen.

      Dat was wat betreft de schepte. Wat de belichting betreft is er hier een daar sprake van overbelichting, maar daar lig ik niet van wakker.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd!!

        Bedankt voor jullie reactie,

        Frederic De Smet,TMH


        Ja zoiets vermoede ik al maar ik moest snel wezen want de reiger kwam net uit het water op de waterkant.Maar jah een goede herinnering is ook nooit weg. hoop dat ik deze foto ooit nog eens zou kunnen nemen.



        ExposureTime : 1/500Sec
        FNumber : F13,0
        ExposureProgram : Shutter Priority
        ExposureBiasValue : EV-0,5
        MaxApertureValue : F5,7
        MeteringMode : Division


        Deze was al een heel stukkie scherper.
        Last edited by jessey; 2 oktober 2005, 12:23.

        Comment

        Working...
        X