Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet ik foto's op 10 x 15 krijgen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe moet ik foto's op 10 x 15 krijgen???

    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn vriendin een trust cameratje gegeven zodat ze wat foto's vanuit haar stage plaats naar mij en familie kan sturen. De foto's die uit het toestelleke komen zijn vrij aardig. Nu wilde ik er drie af laten drukken en ik was 4 euro kwijt. 3 euro an bewerkingskosten de rest aan de foto's. De foto's waren op 3 verschillende resoluties genomen zodat ik kon zien of je verschil zag op de 10 x 15 afdrukken.

    De resoluties waren (+/-) 2048 bij 1536
    en de andere was iets van 1280 bij 960
    en de laatste daar ergens tussen in.

    Ik kan dit niet zelf instellen op de camera want dat doet tie allemaal automatisch.

    Hoe kan ik deze foto's zo bewerken dat ze op 10 bij 15 formaat staan, zonder dat ik 1000 euro uit moet geven aan adobe photoshop . Het liefste zou ik met een vrij eenvoudig programma alleen even het formaat aan willen passen. de foto's zelf hoef ik niet te bewerken.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

    Greetz,

    Neo
    IF you do something, DO IT GOOD!!!

  • #2
    Cropit is hiervoor een handige tool.
    Je kan het hier: ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/WinSite/winnt/graphics/cropit.zip downloaden.
    Greetings,
    Ace

    Comment


    • #3
      Met IrfanView.
      http://www.irfanview.com/

      Comment


      • #4
        ik zou eens graag willen weten wie de volle pot betaald heeft voor photoshop

        volgens mij zitten de meeste mensen wel met een gedownloade of gekopieerde versie

        Comment


        • #5
          idd, Irfanview is hier zeer geschikt voor, en is ook nog eens gratis.
          mvg,
          Geronimo
          www.geronimosite.net

          Comment


          • #6
            Originally posted by Robke
            idd, Irfanview is hier zeer geschikt voor, en is ook nog eens gratis.
            Bij irfanview kun je de verhoudingen niet zien bij het croppen, het is een beetje gokken daar.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Bij "cropit" zie je de verhoudingen wel, je kan er enkel je foto's bijsnijden en dat was toch uitendelijk de bedoeling hé!
              Greetings,
              Ace

              Comment


              • #8
                Hey,

                Het was de bedoeling om de foto die ik heb gemaakt zonder verlies van "beeld" te verkleinen naar 10 bij 15. Dus de foto wil ik helemaal terug zien op de 10 bij 15 formaat foto. Eigenlijk gewoon verkleinen denk ik.

                greetz,

                Neo
                IF you do something, DO IT GOOD!!!

                Comment

                Working...
                X