Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

    Aangezien de prijs van een foto op dit grote formaat doek niet mals is, wil ik met zoveel mogelijk behoud van kwaliteit een foto vergroten naar 250 x 100cm en tevens omzetten naar sepia.
    Bedoeling is om deze foto op een groot doek te laten printen, zoals het onderstaande voorbeeld laat zien.



    De foto waar het hier om gaat is misschien voor jullie niet echt de moeite waard, maar heeft wel voor ons hier thuis wel een zeer grote emotionele waarde
    Nu ben ik hier met Lightroom zelf al wat aan de slag gegaan en heb als resultaat deze sepia foto tevoorschijn gehaald.

    De bewerkingen die ik er al heb op losgelaten zijn oa. verscherping, de camper wat opgelicht, contract, helderheid, schaduw, hooglichten, enz..
    Toch ben ik op een of andere manier niet echt tevreden van het resultaat

    Is er iemand hier die met meer kennis van Lightroom veel meer uit de foto kan halen dan wat ik eruit kan toeveren of wat ik precies verkeerd doe, alvorens ik de foto laat afdrukken?

    Bewerkte foto


    Origine foto in Raw: https://www.dropbox.com/s/42nz4vddre...03650.ARW?dl=0
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

    Topaz heeft daar een programma voor, nl. Gigapixel AI. Kost uiteraard geld, maar d'er is een free trial, dus waarom niet proberen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

      Dat ga ik straks zeker eens proberen.
      Bedankt voor de tip ��

      Is de bewerkte foto met mijn beperkte ervaring klaar om af te laten drukken of kan het nog beter?
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

        Zo misschien?




        Is hier wel verkleint omdat het origineel te groot is voor te laten zien op BD.
        Last edited by Red Falcon; 1 mei 2020, 23:28.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Zo misschien?
          Oeps Luc, was is er met de lucht gebeurt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

            IS zo maar in de rapte erin geplakt.
            Het was me vooral om de foto te verbeteren te doen.
            Kan eventueel een volle blauwe lucht, of heel mss. de originele lucht beter bewerkt houden.

            PS: Aan TS het zou beter zijn dat u een onbewerkt RAW bestand op dropbox zet om die dan te verbeteren.
            Last edited by Red Falcon; 2 mei 2020, 02:56.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

              Ik dacht dat TS naar sepia wilde? Of was dat enkel omdat ie de kleuren van het origineel niet beter kreeg? Moris?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

                Alvast bedankt voor jullie bijdrage
                Bedoeling is om inderdaad de foto in sepia om te zetten.

                Het origine raw-bestand staat in de originele post, maar hier heb je hem weer: https://www.dropbox.com/s/42nz4vddre...03650.ARW?dl=0
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

                  Je kan daar 1001 kanten mee op natuurlijk, en dan is het afhankelijk van smaak.
                  Een probeerseltje met wat texture en vignet:

                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

                    @zibro
                    Je kan inderdaad alle kanten op, maar wil de foto ongeveer hebben zoals het resultaat bovenaan, maar dan wel dat er wat meer uit te halen valt dan wat ik tevoorschijn haal..
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe maximale kwaliteit behouden door te vergroten naar 250cm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                      @zibro
                      Je kan inderdaad alle kanten op, maar wil de foto ongeveer hebben zoals het resultaat bovenaan, maar dan wel dat er wat meer uit te halen valt dan wat ik tevoorschijn haal..
                      Dus ook dat formaat (1200x480 px) is belangrijk voor je vergroting naar 250 x 100cm.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X