Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

    Ik heb zowat alles geprobeerd maar kom er niet verder mee.

    In veel gevallen wil ik meer scherptediepte in een foto aanbrengen met photoshop. De achtergrond vervagen dus.

    Ik dacht dat dit kan met blur tool, echter ik krijg geen resultaat. Ik krijg wel de cirkel om te selecteren, ik kan de grootte van de cirkel aanpassen en de graad van vervagen, maar er gebeurt niks. Als ik echter onder dezelfde knop (het druppeltje) "smudge tool" selecteer, dan werkt dit wel.


    Wat doe ik fout?

    Hoe vervagen jullie een achtergrond ?

  • #2
    Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

    Filter en dan Blur, en dan heb je allemaal verschillende mogelijkheden om alles te vervagen. Ik pak er dan eentje die ik het mooiste effect vind leveren voor de foto. Ik probeer er dus paar uit. En kijk welke de beste resultaten leverd.
    Maar selecteer wel het gebied wat onscherp moet worden.

    Maar ik vind Gaussian blur wel goede resultaten leveren. En je kunt zelfs de hoeveelheid onscherpte aangeven.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

      Dit kun je doen als je een selectie hebt gemaakt van hetgeen je wilt vervagen.

      Mijn wens is eigenlijk om selectief te 'blurren' met de cirkel. Dus gewoon met de muis over een deel gaan om dat deel te vervagen. (dat lukt me in ieder geval probleemloos met de functie Smudge tool, maar gek genoeg niet met blur !) Dat is eigenlijk wat ik wil.

      Iemand daar een oplossing voor?

      Comment


      • #4
        Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

        Ik gebruik een Engelstalige Photoshop dus mijn excuses voor de rare uitdrukkingen :

        Gebruik Filter > Blur > Lens Blur met de gewenste parameters op HEEL de foto.
        Selecteer deze toestand in het history palet als source voor de history brush.
        Selecteer vervolgens de vorige toestand (voor de algehele blur dus) en gebruik de history brush om selectief het effect terug te brengen.

        Tom.

        Comment


        • #5
          Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

          Hoi

          Heb de CS2 démo versie in het engels veel te ingewikkeld
          ben niet zo slim met het engels
          heb zelf de nederlandse photohop elements4 die vind ik al lastig genoeg
          Nu mijn vraag welke filter gebruik je in dit programma
          ook mij lukt het niet de achtergrond te vervagen
          Weet iemand van jullie hier raad mee
          grt Will

          Comment


          • #6
            Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

            Ik heb ook wel een mogelijkheid:
            1. open image
            2. {CTRL}+J (= duplicate layer)
            3. menu Filter, Blur, Gaussian Blur
            4. bijv. 3,0 pixels + OK
            5. klik op Mask icon
            6. klik op D (kleuren worden default zwart/wit)
            7. met X verwissel wit naar zwart
            6. met brush (zwart) en (evt. opacity aanpassen) kan je nu gedeeltes weer scherper maken. Word het niet mooi dan met witte brush weer gedeeltes onscherp maken.

            Sukses!
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

            Comment


            • #7
              Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

              Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
              In veel gevallen wil ik meer scherptediepte in een foto aanbrengen met photoshop. De achtergrond vervagen dus.
              Meer scherptediepte door de achtergrond te vervagen? Je bedoelt dus minder scherptediepte...

              Comment


              • #8
                Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Meer scherptediepte door de achtergrond te vervagen? Je bedoelt dus minder scherptediepte...
                Gezien zijn vragen over blur verwacht ik ook dat hij dat bedoelt, netjes opgemerkt
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                Comment


                • #9
                  Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
                  Gezien zijn vragen over blur verwacht ik ook dat hij dat bedoelt, netjes opgemerkt
                  Ja, ik denk dat ook maar toch hecht ik eraan dat we hier de juiste terminologie hanteren, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

                  Er zijn er hier in het verleden genoeg geweest die DOF opgevat hebben als het Nederlandse 'dof' = niet glanzend =(?) niet scherp = wazig. Meer DOF werd dan gezien als een groter gedeelte onscherp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

                    Hoi Edwinus,

                    Kijk hierboven eens bij de tips......Vervagen van achtergrond van Perrush

                    Chris

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe kan ik een achtergrond vervagen in photoshop cs2 ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Hoi Edwinus,

                      Kijk hierboven eens bij de tips......Vervagen van achtergrond van Perrush

                      Chris
                      Is een mogelijkheid maar wat Perrush zelf al zegt: "Normaal gom je best niet (dit is destructief), maar gebruik je veeleer een masker." Dus met een masker (zie bijv. mijn korte tut.) is wel slimmer.

                      @Leonidas, tuurlijk de juiste terminologie is belangrijk.
                      Groetjes, Damiaan.
                      Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                      Comment

                      Working...
                      X