Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

    Zeer scherp en vreemde grungy kleuren, maar ik vind het wel zeer mooi en speciaal!



    Iemand enig idee van hoe of wat, of nog een site met zulke soort foto's?

    Deze foto intrigeert mij voor de volle 100%, maar nu niet echt het onderwerp..
    Raf'ken
    00.00 Gone

  • #2
    Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

    Volgens mijne maat, is dat gewoon een pop of een beeld en een HDR opname.
    Ik ben me daar nog niet zo zeker?
    Natruurlijk, als het HDR is, dan kan het geen levende mens zijn, denk ik!
    Tenzij hij héééél lang stil kan zitten.
    Of met een grootbeeldcamera getrokken.... of zoiets?
    De grotere versie is nog spectaculairder, amai!

    Raf'ken
    00.00 Gone

    Comment


    • #3
      Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

      Door gewoon met levels,contrast & saturatie te spelen krijg kan je ook wel zo iets krijgen hoor.
      Samuel De Rycke

      Comment


      • #4
        Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

        Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
        Volgens mijne maat, is dat gewoon een pop of een beeld en een HDR opname.
        Ik ben me daar nog niet zo zeker?
        Natruurlijk, als het HDR is, dan kan het geen levende mens zijn, denk ik!
        Tenzij hij héééél lang stil kan zitten.
        Of met een grootbeeldcamera getrokken.... of zoiets?
        De grotere versie is nog spectaculairder, amai!

        Raf'ken
        Ik denk dat je het iets te ver gaat zoeken.
        Als het een pop is zou het verdorie een heel accurate pop moeten zijn met die stoppeltjes en al.

        Zoals mijn voorganger hier zei ben ik er ook zeker van dat dit vooral een boost is in de contrasten, saturatie, enz...
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

          De schaduwpartijen lijken me te normaal/natuurlijk om een HDR bewerking te zijn.
          Trouwens een HDR kun je ook maken uitgaande van één enkele foto genomen in RAW.
          Een pop? Denk ik niet, lijkt me te 'echt'
          Ik volg dus m'n voorgangers dat dit wel een bewerking is maar eerder door gewoon wat te spelen met de schuivertjes voor contrasten, saturatie, levels,....
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

            Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
            Tenzij hij héééél lang stil kan zitten.
            Waarom zou die gast zo lang stil moeten zitten. Met bracketing en drie stops (-2, 0 en +2) worden drie foto's tegelijk genomen. Daar zit echt geen tijdsverschil tussen hoor. Die drie foto's breng je dan samen, b.v. in PhotomatixPro.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

              Gewone foto-opname met 3 letter-nabehandeling: usm

              Eenmaal met low radius, waarmee je de korrel bekomt.
              Daarna dit beeld met high radius om uw contrasten te verhogen.

              Desgewenst curve erover om kleur of contrast aan te passen of eventueel de 2 usm beelden blenden.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

                simpelweg teveel contrast en saturatie denk ik.
                poof

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

                  Eventjes off topic gaan.... zijn vizier staat wel achterstevoren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                    Eventjes off topic gaan.... zijn vizier staat wel achterstevoren
                    zelfmoordcommando ?
                    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                      Eventjes off topic gaan.... zijn vizier staat wel achterstevoren
                      Dat denk ik niet hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe is dit gedaan, of is het een HDR?

                        Dan mag je mij toch eens uitleggen waarom je denkt van niet, het is namelijk een EoTech 557 en die dient zo gemonteerd te staan:

                        De vergroter die erachter staat is optioneel.
                        Zoals het op de foto van de topicstarter staat is het eerder "Bruce Willis style", die had zoiets ook voor in "Tears of the sun".

                        PS: door een echte EoTech zie je geen reticle als je er langs de voorkant door kijkt, dat is nu net een van de grote voordelen van de holografische projectie. Een "foutje" dat de goedkope replica's wel hebben, en waardoor je vijand je 's nachts van op ettelijke kilometers afstand kan zien zitten met een beetje deftig nachtizcht materiaal.
                        Dit is het zicht door het vizier (alleen staan er op de 557 geen knoppen vanachter)
                        Nog eventjes zeggen dat dit 99,9999% zeker geen "echte" soldaat is, maar ik denk een airsofter.

                        Maar goed, back on topic? Ik denk inderdaad ook dat er gewoon wat met de curves, contrasten, saturatie en eventueel ruis gespeeld is.
                        Last edited by KriVa; 23 februari 2010, 14:55.

                        Comment

                        Working...
                        X