Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

    Ik had volgende vraag: ik heb een hele hoop smartphone-foto's (2016 tot nu), die staan allemaal in 1 map...
    Bestaat er software waarmee ik deze automatisch kan laten indelen in mappen yyyy_mm_dd?
    Wat is hiervoor aan te bevelen?

  • #2
    Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

    Canon Zoombrowser EX doet dat perfect vanaf een geheugenkaartje.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

      Dus de foto's kopiëren naar een geheugenkaartje en dan vanop de Canon (E40 is het hier nog) kan ik deze importeren alsof het foto's van het toestel zelf zijn? I will give it a try!

      Comment


      • #4
        Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

        Importeren in Lightroom, daar kan het ook mee.
        Als je geen lightroom hebt, misschien iemand die je kent.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

          Oorspronkelijk geplaatst door palmboom Bekijk bericht
          Dus de foto's kopiëren naar een geheugenkaartje en dan vanop de Canon (E40 is het hier nog) kan ik deze importeren alsof het foto's van het toestel zelf zijn? I will give it a try!
          Je hebt het fototoestel niet nodig, gewoon kaartje in kaartlezer steken.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

            Dat gaat toch niet zo vlot...

            Ik heb helaas geen CF kaartlezer.
            Schrijven van een PC naar een CF kaartje in een Canon E40 gaat blijkbaar niet.

            Importeren via Lightroom lukt wel, maar enkel in mappen yyyy.mm.dd of yyyy-mm-dd. En dus niet yyyy_mm_dd... (Lightroom 2.7). En dat laatste folder-formaat heb ik nodig omdat ik reeds yyyy_mm_dd mappen heb waarin alles moet samenkomen...

            Andere tips hoe 6000 foto's in 1 map automatisch kunnen verdeeld worden in de juiste yyyy_mm_dd map?

            Comment


            • #7
              Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

              Als je een Windows PC gebruikt kan je dit héél eenvoudig met het gratis programma Faststone Imageviewer.
              Via het icoontje "laden van een memory card" kan je ook gewoon een map op je PC aanduiden. Er zijn verschillende mogelijkheden beschikbaar om je foto's dan volgens datum in aparte mappen te zetten.
              Dirk C.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

                Wat is een Canon E40?
                En nu we toch bezig zijn: mijn oudste Lightroom is 3.0. Jij hebt nog een vroegere versie?
                Ik vermoed dat als je in mappen yyyy.mm.dd kunt importeren, je wellicht iets kunt vinden om achteraf die mappen te hernoemen?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Wat is een Canon E40?
                  En nu we toch bezig zijn: mijn oudste Lightroom is 3.0. Jij hebt nog een vroegere versie?
                  Ik vermoed dat als je in mappen yyyy.mm.dd kunt importeren, je wellicht iets kunt vinden om achteraf die mappen te hernoemen?
                  Yep, programma's genoeg die daarvoor kunnen dienen.
                  De TS moet gewoon even googlen ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe grote groep foto's sorteren in mappen yyyy_mm_dd

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Wat is een Canon E40?
                    Ik vermoed dat als je in mappen yyyy.mm.dd kunt importeren, je wellicht iets kunt vinden om achteraf die mappen te hernoemen?
                    Op Mac kan dat snel via de ingebouwde functies via finder, op het werk op windows gebruik ik Bulk Rename Utility.

                    Comment

                    Working...
                    X