Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het geleerde in praktijk brengen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het geleerde in praktijk brengen.

    Mijn eerste serieuze poging van het bewerken van een foto, eens kijken of ik goed opgelet heb sinds ik lid ben van dit forum.

    Ik heb een foto van mijn zoon en zijn vriendje genomen en wat bewerkingen uitgevoerd.

    Eerst gecropt, toen het historgram bijgesteld, met curven de foto wat helderder gemaakt, de beide jongens geselecteerd en toen de selectie omgekeerd en de achtergrond wat vervaagd, wat dingetjes weggekloond tussen de jongens in, selectie opgeheven en verscherpt.

    Lijkt het wat?
    De goede volgorde van bewerken?
    Kunnen sommige dingen handiger/beter?

    Alvast bedankt voor de moeite

    Harm

    Nikon D90, Lightroom 3
    paint shop pro versie X3

  • #2
    Het is jammer dat je kunt zien dat de knulletjes uitgeknipt zijn.
    Ik ben niet zo op de hoogte van PSP maar je moet zorgen voor een mooie overgang met de achtergrond en zeker geen schaduw aanbrengen zoals je nu hebt gedaan. De overgang kun je bereiken door de rand die je geknipt hebt wat te blurren. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
    Suc6 ermee.
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

    Comment


    • #3
      Hoe doe je dat : blurren ? Bij Filter / Blur /... en dan ?
      Moet je dan de rand selecteren ?
      Sorry, ik weet het, het klinkt mischien belachelijk en dom maar als beginneling stel je nu eenmaal domme vragen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by tati
        Hoe doe je dat : blurren ? Bij Filter / Blur /... en dan ?
        Moet je dan de rand selecteren ?
        Sorry, ik weet het, het klinkt mischien belachelijk en dom maar als beginneling stel je nu eenmaal domme vragen.

        De domste vraag is de vraag die niet gesteld wordt Je moet het onderwerp wat je graag scherp wilt houden selecteren b.v met Magnetic Lasso. Als je dat gedaan hebt , kies je idd voor >Filter>blur .

        Ik kies zelf meestal voor Gaussian Blur. Beetje spelen met de instellingen , en dan wordt het gedeelte achter het geselecteerde onderwerp wazig
        Hoop dat je wat aan deze uitleg hebt

        Er zijn natuurlijk talloze manieren , maar dit is de manier die ik meestal toepas .....
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hanske
          Je moet het onderwerp wat je graag scherp wilt houden selecteren b.v met Magnetic Lasso.
          of je copieert het hele boeltje in een nieuwe laag, past de blur toe op de hele laag en gomt hetgeen je wilt scherp houden weg.

          voordeel :
          door de lagen zichtbaar / onzichtbaar te maken kan je zien of je genoeg weggegomt hebt of niet (vind ik duidelijker dan iets selecteren).
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Originally posted by Perrush
            Originally posted by Hanske
            Je moet het onderwerp wat je graag scherp wilt houden selecteren b.v met Magnetic Lasso.
            of je copieert het hele boeltje in een nieuwe laag, past de blur toe op de hele laag en gomt hetgeen je wilt scherp houden weg.

            voordeel :
            door de lagen zichtbaar / onzichtbaar te maken kan je zien of je genoeg weggegomt hebt of niet (vind ik duidelijker dan iets selecteren).
            Zoals ik al zei , er zijn talloze manieren
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment

            Working...
            X