Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herinstalleren Lightroom 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herinstalleren Lightroom 6

    Goedemiddag,

    Ik had vroeger Lightroom op mijn laptop.
    Deze laptop is veranderd door een nieuw model.

    Moet ik Lightroom opnieuw aanschaffen?
    Of kan ik die serie nummer ergens terug ingeven zodat ik laat zien dat ik de orginele eigenaar ben?

    Met vriendelijke groeten

    Pieter

    PS: nieuwe laptop heeft geen plaats om een cd in te steken. Dus de software zal zo i zo van het net moeten komen.
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: Herinstellen Lightroom 6

    Je kan de oude software nog prima gebruiken normaal gezien.
    Je hebt er alvast recht op.

    Ik zou voorstellen dat je de software gaat rippen van de cd op een andere computer en het op bv een usbstick gaat plaatsen.
    Dan installatie op nieuwe pc uitvoeren.

    Het is me te lang geleden om te weten hoe dat werkte met die serienummer.

    Comment


    • #3
      Re: Herinstellen Lightroom 6

      Ik veronderstel dat je spreekt over versie 6 of lager, met een eeuwigdurende licentie.
      Je kan de install nog altijd downloaden (laatste is 6.14), en dat serienummer moet je ook nog hebben. Zo heb ik het vroeger ook al overgebracht.
      Adobe veronderstelt nu wel dat je een account bij hen aanmaakt waarlangs alles verloopt.
      Misschien moet je dat nu toch doen om je oude sleutel te valideren, maar laat je niet verleiden om de betaalversie te installeren, ze zijn nogal gewiekst maar correct.
      Last edited by palombian; 5 februari 2023, 17:42.

      Comment


      • #4
        Re: Herinstellen Lightroom 6

        Lightroom 6.14 is hier bij Adobe te downloaden tot het einde van 2023.

        Uw serienummer kan je normaal gezien terugvinden via uw Adobe-account

        Comment


        • #5
          Re: Herinstellen Lightroom 6

          Zelf volgende ervaring: ik kocht ooit de Lr 5 op cd, enkele jaren later betaalde ik voor een update naar 6 ( 75 euro).
          Na nieuwe laptop was het nooit meer mogelijk om die update 6 binnen te krijgen.
          Na het lezen van je tip was ik echt in de wolken, maar na doorklikken steeds het bericht dat deze versie niet meer ondersteund is.
          nochthans staan mijn aankopen netjes op mijn adobe.
          en idd, steeds sturen ze naar de aankoop verplichting....jammer.

          Comment


          • #6
            Re: Herinstellen Lightroom 6

            Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
            Zelf volgende ervaring: ik kocht ooit de Lr 5 op cd, enkele jaren later betaalde ik voor een update naar 6 ( 75 euro).
            Na nieuwe laptop was het nooit meer mogelijk om die update 6 binnen te krijgen.
            Na het lezen van je tip was ik echt in de wolken, maar na doorklikken steeds het bericht dat deze versie niet meer ondersteund is.
            nochthans staan mijn aankopen netjes op mijn adobe.
            en idd, steeds sturen ze naar de aankoop verplichting....jammer.
            De install van 6.14 blijkt nog altijd te downloaden (ik hou ze trouwens altijd bij, maar men gaat hier op mijn vingers tikken wanneer ik die jou doorstuur ).
            Hoofdzaak is dat je je sleutel nog hebt.
            Dit is een eeuwigdurende licentie, laat je niet van de wijs brengen !

            Comment


            • #7
              Re: Herinstellen Lightroom 6

              Je geeft mij weeral hoop.
              uiteraard heb ik een sleutel, maar wat bedoel je met ...wanneer ik die doorstuur?
              Ik moet toch mijn eigen sleutel kunnen gebruiken en dat lukt niet.
              zal het meteen nog een proberen
              alvast bedankt

              Comment


              • #8
                Re: Herinstellen Lightroom 6

                lukt niet

                Comment


                • #9
                  Re: Herinstellen Lightroom 6

                  Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                  lukt niet
                  Welke boodschap krijg je ?
                  Heb je de download geïnstalleerd en weigert hij het serienummer ?
                  Ben je aangelogd met je Adobe account ?
                  Zonder gaat het niet lukken, ze willen weten wie je bent en welke software je van hen hebt.

                  https://www.lightroomqueen.com/commu...omputer.39380/
                  Last edited by palombian; 9 februari 2023, 18:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herinstellen Lightroom 6

                    Een vraagske Pieter, hebt u LR6 op uw oude laptop afgemeld?
                    Als u dat niet gedaan hebt zult u de LR6 niet op uw nieuwe laptop kunnen installeren.

                    Mocht uw oude laptop inmiddels verkocht zijn, of gesneuveld zijn, dan zult u contact moeten opnemen met Adobe en hopen dat zij u willen helpen.
                    Last edited by Red Falcon; 10 februari 2023, 00:26. Reden: schrijffoutjes
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herinstellen Lightroom 6

                      Weeral nieuwe tips op te proberen.
                      wat krijg ik; na het intypen van mijn serie nr, moet ik me aanmelden.
                      lukte niet altijd, en dan krijg ik de versie 2015CC te zien....om dan te betalen.

                      enfin, ik ga is proberen met eerst de oude Lr er af te doen.
                      alvast bedankt. nieuws volgt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herinstellen Lightroom 6

                        Over welk platform spreken we hier eigenlijk, Windows of Mac OS? En versie? Win 10... 11; Mac OS 11.. 12... 13.. ?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herinstellen Lightroom 6

                          win.
                          net nieuwe poging. ik krijg de volledige map binnen, na het invullen van mijn code moet ik me aanmelden en daar gaat het steeds fout.
                          kan geen verbinding maken met adobe.
                          maar ik geef het op.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herinstellen Lightroom 6

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Een vraagske Pieter, hebt u LR6 op uw oude laptop afgemeld?
                            Als u dat niet gedaan hebt zult u de LR6 niet op uw nieuwe laptop kunnen installeren.

                            Mocht uw oude laptop inmiddels verkocht zijn, of gesneuveld zijn, dan zult u contact moeten opnemen met Adobe en hopen dat zij u willen helpen.
                            Belangrijke opmerking.
                            Bij de huidige (betaal) versie kan het afmelden vanop gelijk welke PC gebeuren (dat zie je dan als je met je AdobeID bent aangelogd) en mag je altijd op 2 toestellen aangemeld zijn.
                            Maar ik vrees dat het vroeger maar op één was.

                            Nochtans blijf ik ervan overtuigd dat TS niet correct is aangemeld bij Adobe, want dan zou hij zijn producten moeten zien.
                            Als hij die vroeger heeft geregistreerd uiteraard.
                            Hij zegt trouwens zelf "kan geen verbinding maken met Adobe".
                            Als hij een nieuwe versie koopt zal hij dat toch ook in orde moeten maken.

                            Terzijde: je onzichtbaar proberen te maken helpt je niet verder, integendeel, ook Microsoft controleert op die manier de geldigheid. Ik heb bv nog een Visio 2010 en toen ik mijn SSD C: had veranderd kwam er een pop-up die zei: OK deze account heeft een geldige licentie. Hoegenaamd geen sleutel meer moeten invoeren. Idem voor Office.
                            Ook kleinere softwareontwikkelaars registreren licenties en respecteren dat doorgaans (lang geleden een tiental € betaald voor de Android navigatie Osmand en zoveel telefoons verder nog altijd gratis updates inclusief wereldwijde detailkaarten).
                            Last edited by palombian; 10 februari 2023, 09:44. Reden: opmaak

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herinstellen Lightroom 6

                              Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                              Weeral nieuwe tips op te proberen.
                              wat krijg ik; na het intypen van mijn serie nr, moet ik me aanmelden.
                              lukte niet altijd, en dan krijg ik de versie 2015CC te zien....om dan te betalen.

                              enfin, ik ga is proberen met eerst de oude Lr er af te doen.
                              alvast bedankt. nieuws volgt.
                              Eerst inloggen en pas dan verder werken Pieter.
                              De hostcontrollers houden alles goed in de gaten en als je LR6 op een andere Pc is gevalideerd gaat het niet lukken als vooraf niet afgemeld hebt op die oude Laptop.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X