Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote afdruk canvas vs poster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote afdruk canvas vs poster

    Aangezien ik zelden grote afdrukken vroeg ik graag jullie advies.
    Men vroeg mij om een trouwfoto te laten afdrukken op 75*50 of 90*60...
    Wat zou nu het mooiste resultaat geven? een ingekaderde poster of een canvas.
    Zelf stelde ik voor op fotopapier met een mooie kader er omheen, maar dat zag men budgetair niet zitten...
    alvast bedankt voor jullie raad.

  • #2
    Re: grote afdruk canvas vs poster


    deze site heeft een ruime keuze aan produkten. Voor vergrotingen (60 /70) en groter maak ik steeds gebruik van de firma, prima kwaliteit zowel van papier als afwerking.
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

    Comment


    • #3
      Re: grote afdruk canvas vs poster

      Zoek eens naar xposer, ik lijkt mij een mooi systeem(maar nog nooit in het echt gezien).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: grote afdruk canvas vs poster

        ziet er inderdaad goed uit! thnx!

        Comment


        • #5
          Re: grote afdruk canvas vs poster

          denk eraan dat als je een poster inkadert dat je dan ook iets lijm of zo gebruikt zodat de poster niet na x tijd gaat beginnen rimpelen. Bij mij is dat toch zo en ik weet eig niet wat ik ertegen moet doen.
          Canvas is ook iets meer 'IN' en moderner dan kaders tegenwoordig. Plus rimpelt niet, zover ik weet
          Xpozer zou ook niet rimpelen want het is een soort harde poster die je op een ophangsysteem bevestigt met uitschuifbare armen. Het hangt iets van de muur af.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: grote afdruk canvas vs poster

            ook bij de canvas loopt de foto aan de zijkanten door wat ook een speciaal effect geeft, je moet dan wel opletten dat er geen details verloren gaan aan die zijkanten.
            buiten canvas en poster heb je nog andere knappe strakke mogelijkheden, zie hier een link
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: grote afdruk canvas vs poster

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              ook bij de canvas loopt de foto aan de zijkanten door wat ook een speciaal effect geeft, je moet dan wel opletten dat er geen details verloren gaan aan die zijkanten.[/url]
              Dat los ik als volgt op:
              1 foto op maat zetten van het frame en ctrl c
              2 foto vergroten naar de gewenste maat op het frame en dit gehaal gaussian blurren zodat aan de randen de kleuren nog zichtbaar zijn.
              3 ctrl v

              Nu staat de originele foto precies op het frame en de kleuren lopen in de randen door.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X