Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafisch tekenbord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafisch tekenbord

    Ik weet niet echt of het hiertussen past maar dit leek mij het meest geschikte topic voor mijn vraag. Ik zou graag een grafisch tekenbord kopen maar heb al gemerkt dat die prijzen héél erg uit elkaar liggen. Ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt en heb er dus vrij weinig verstand van, verder heb ik ook een beperkt budget. Hoe kan het dat die prijzen zo ver uit elkaar liggen en hoeveel kost een degelijk (maar basic) tekentablet ongeveer?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Grafisch tekenbord

    ongeveer 99 euro voor een bamboo fun van wacom. A5 is groot genoeg voor de meest voordehandliggende zaken.Photoshop element 5 is hier bijgeleverd.
    Prijs hangt af van grootte, gevoeligheid, bijgeleverde accessoirs. enzovoort.

    Op de site van wacom vind je meer specifieke (technische) eigenschappen.

    Comment


    • #3
      Re: Grafisch tekenbord

      zorg gewoon dat je eentje koopt van Wacom.
      En dan eentje kiezen dat binnen je budget valt..
      Zoals powerkiller al zei.. A5 is goed voor de meeste dingen..
      Wil je wat meer bewegingsruimte kan je miss naar een A4 gaan maar dat is direct een pak duurder..
      poof

      Comment


      • #4
        Re: Grafisch tekenbord

        Ik weet niet hoe het momenteel ermee gesteld is, maar ook de 2de-handse kunnen interessant zijn. Zelf heb ik het geluk gehad dat ik eerst een kleintje (A5) kon lenen, en daarna heb ik op op 'eebaai' een Intuos A4 gekocht, wel één van de eerste reeks, iets minder knopjes en ziet er niet zo hip uit, maar heb er wel geen spijt van dat ik zo'n grote gekocht heb (gebruik hem ook om te tekenen, m'n eerste bekommernis). Ze verslijten echt niet snel! Is fantastisch om mee te werken; het vervangt niet m'n muis zoals je soms hoort, maar om te 'shoppen is het onvervangbaar.

        Maar zoals iedereen het hier zegt, koop niks anders dan Wacom...

        Comment


        • #5
          Re: Grafisch tekenbord

          Als je geen tabel hebt weet je niet waarom je er een moet kopen.
          Als je dan uiteindelijk ene gekocht hebt kan je hem niet meer missen... Bekijk het zoals een gsm of een gps, die kun je ook niet meer missen en toch ging het vroeger ook allemaal zonder .
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Grafisch tekenbord

            Ik heb ook een A5. Er bestaan A5 widescreen tabletten, maar ook gewone A5, die zijn iets goedkoper. Wacom is een heel goed merk. Die hebben duurdere (Intuos3) en goedkopere (Bamboo) reeksen, maar ik denk dat je met de goedkopere als fotograaf niet meer nodig hebt. Een graficus die echt gaat tekenen, kan misschien best de Intuos reeks nemen, maar voor fotografen vind ik die Bamboo's wel perfect!

            A6 is heel erg klein. Als je het eens wil proberen, kan je dat kopen, maar met A5 zit je meteen goed volgens mij.
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

            Comment

            Working...
            X