Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grafiek in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grafiek in Photoshop

    Hallo,

    Wie weet er hoe je een grafiek uit vb excel kan importeren in Photoshop (7.0) met een resolutie van 600 dpi? Ik kan wel kopieren en plakken maar dan is de resolutie slechts 72 dpi. Nadien aanpassen geeft lagere kwaliteit van de grafiek.

    Wie kan mij hierbij helpen?

    jeroen

  • #2
    Re: grafiek in Photoshop

    Als je je grafiek in een nieuw blad zet kan je eventueel naar PDF printen (als je de PDF-printer hebt), die PDF kan je openen in Photoshop en zelf de resolutie bepalen. Het kan ook zijn dat je bovenaan in je knoppenbalk knopjes hebt om te converteren naar PDF.
    aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
    grtz
    marc-en-ciel

    Comment


    • #3
      Re: grafiek in Photoshop

      Dat helpt niet echt veel...
      Andere voorstellen?
      Jeroen

      Comment


      • #4
        Re: grafiek in Photoshop

        Vergroot de grafiek in excel. Is deze dan in PS dan ook niet automatisch groter

        Comment


        • #5
          Re: grafiek in Photoshop

          Helaas, pindakaas. Ik denk niet dat dit mogelijk is. Je zit vast aan de schermresolutie en die bedraagt 72dpi. Wanneer de grafiek niet te ingewikkeld is zou ik hem overtekenen in fotoshop.

          Comment


          • #6
            Re: grafiek in Photoshop

            Maar indien je de grafiek 8 keer "te groot" maakt in excel, dan kan je hem in PS toch omzetten naar 600dpi.

            Comment


            • #7
              Re: grafiek in Photoshop

              Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
              Vergroot de grafiek in excel. Is deze dan in PS dan ook niet automatisch groter
              Ik zou het ook zo doen. Vergroot de grafiek en plak hem vervolgens in Photoshop. Ga naar menu 'Image' > 'Image Size' en vink 'Resample image' af. Vul de gewenste grootte in, de dpi zal automatisch mee aangepast worden.

              Indien je Adobe Illustrator hebt, dan kan je kan de grafiek als vector afbeelding (wordt niet brokkelig op eender welke resolutie) bewerken en opslaan.
              Je zegt dat je de afbeelding wil plakken...in welk programma? Wie weet biedt het zelf een of andere oplossing.

              Groeten,
              Jeroen (naamgenoot )
              http://www.jvermeulen.be

              Comment


              • #8
                Re: grafiek in Photoshop

                Grafiek is wellicht vectorieel opgebouwd, denk ik. Dus eens proberen te "printen" naar een ps (postscript)-file. Ofwel export naar eps-file. Ik zou deze file vervolgens openen in Illustrator. Maar je vraag was Photoshop, dus kan je bij het openen de resolutie ingeven. Indien dit niet lukt, kun je nog een omweg maken via Adobe Distiller. De bekomen PDF kun je vervolgens met de gewenste instellingen (ppi) openen in Photoshop.
                Grts,
                Jurgen

                Comment


                • #9
                  Re: grafiek in Photoshop

                  Ik dacht dat ik hier had op geantwoord maar ik zie de post niet terug... Begin wat oud te worden denk ik.

                  Zoek in google eens op "xls 2 jpg" , convert xls jpg" oid, dan krijg je een hoop progjes, misschien zelfs een gratische maar zeker trials die dmv het printcommando onder menu bestand in excel het mogelijk maken te "saven" als file: jpg, bmp enzovoort. Ik zag er tot 1200 dpi.

                  Veel suk6!
                  Ikke
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment

                  Working...
                  X