Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glazenbol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glazenbol

    Hoi Allemaal,

    Deze komt van een tuterial om een glazen sneeuwbol te maken. De sneeuw ed heb ik weggelaten, vond de bol zo wel mooi. Is dit een geslaagde bewerking of kan het beter?



    Prettige feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar allemaal

    Grtz Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

  • #2
    Re: Glazenbol

    ik vind deze top !

    Comment


    • #3
      Re: Glazenbol

      mooie bewerking, maar als je goed kijkt zie je wat eigenlijk hapert aan deze foto, nml de foto in de bol zou ook naar de randen toe een ronding moeten hebben,; nu is bijna als een doorkijkje, de weerspiegeling uitgezondert. Aanzie dit niet als kritiek hé enkel een opmerking om de bewerking nog beter te maken. ( allé denk ik toch )

      Comment


      • #4
        Re: Glazenbol

        Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
        mooie bewerking, maar als je goed kijkt zie je wat eigenlijk hapert aan deze foto, nml de foto in de bol zou ook naar de randen toe een ronding moeten hebben,; nu is bijna als een doorkijkje, de weerspiegeling uitgezondert. Aanzie dit niet als kritiek hé enkel een opmerking om de bewerking nog beter te maken. ( allé denk ik toch )
        Hoi,

        Bedankt voor de "tips" , ik ga dit zeker proberen. Altijd proberen iets te verbeteren, ander roest je vast .

        Grtz Willem
        Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

        Comment


        • #5
          Re: Glazenbol

          Beste Modderraar,
          Ik sluit me volledig aan bij wat VDB zegt. Het komt me iets te plat over om van een bol te kunnen spreken. Zie hier hoe wij het oplosten, of toch probeerden.
          In de cursus Photoshop hadden wij een min of meer gelijkaardige opdracht. We moesten een patrijspoort maken met daarin, achter het glas, een duiker. Welnu, het hoofd van duiker moesten we vervormen via "Uitvloeien" en daarin het "zwellen" gereedschap toepassen. Zo krijg je min of meer een bol-effect van de patrijspoort. 100% vond ik het wel nog niet maar het was in ieder geval beter dan voordien.
          Nu heb je aan de linkerkant een weerspiegeling van een raam. Op het glas van onze patrijs moest ook aan de rechterkant een reflectie gemaakt worden in een banaan-achtige vorm (dus iets lang en smal).
          Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
          Mvg
          Minho.

          Comment


          • #6
            Re: Glazenbol

            Oorspronkelijk geplaatst door minho
            Beste Modderraar,
            Ik sluit me volledig aan bij wat VDB zegt. Het komt me iets te plat over om van een bol te kunnen spreken. Zie hier hoe wij het oplosten, of toch probeerden.
            In de cursus Photoshop hadden wij een min of meer gelijkaardige opdracht. We moesten een patrijspoort maken met daarin, achter het glas, een duiker. Welnu, het hoofd van duiker moesten we vervormen via "Uitvloeien" en daarin het "zwellen" gereedschap toepassen. Zo krijg je min of meer een bol-effect van de patrijspoort. 100% vond ik het wel nog niet maar het was in ieder geval beter dan voordien.
            Nu heb je aan de linkerkant een weerspiegeling van een raam. Op het glas van onze patrijs moest ook aan de rechterkant een reflectie gemaakt worden in een banaan-achtige vorm (dus iets lang en smal).
            Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
            Mvg
            Minho.
            Hoi Minho,

            De bolling ga ik zeker aan werken. De reflectie van het glas in de vorm van een raam vind ik tot nu toe mooier dan die van een banaan, maar als je er goede voorbeelden van hebt ben ik wel benieuwd.

            Grtz Willem
            Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

            Comment


            • #7
              Re: Glazenbol

              Hoi Allemaal,

              Een nieuwe poging. Er is een bolling toegepast op het onderwerp, en de rand van het onderwerp is extra vervormd. Er is ook een tintje voor het glas van de bol toegevoegd.


              Is dit beter?

              Grtz Willem
              Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

              Comment


              • #8
                Re: Glazenbol

                Willem ga eens naar bol in PS en geef een +100% op het plaatje.

                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Glazenbol

                  Het probleem is dat je een zwart randje rondom je bol hebt geplaatst, ik heb nu de indruk dat de bol onder de achtergrond zit. Maak onderaan eens een grotere zwarte rand en bovenaan een lichtere (wit) rand. Dit zou een beter resultaat kunnen geven.
                  http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Glazenbol

                    Aangezien het om een "glazen" bol gaat, maar geprobeerd wat glas van te maken.
                    Geen truken of filters, simpel handwerk.
                    Ik moet zeggen dat het beeld zelve wel wat onduidelijker wordt, maar dat heb je nu eenmaal met ronde glazen bollen.
                    Volgende keer maar een kubus!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Glazenbol

                      'k was de sneeuw nog vergeten!
                      Nu nog een Lieve vrouwken (Vicky misschien?)
                      ... en dan allemaal samen op bedevaart! allee de stouterikken onder ons dan toch!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Glazenbol

                        Hoi,

                        @HV; dit is idd de bolling die ik zoek.

                        @maniac; De onderzijde van de bol is een stuk beter geworden. De bovenreflectie is iets te scherp uitgevallen.

                        Ik zal de bol nog eens overnieuw gaan maken met jullie tips.

                        Bedankt allemaal
                        Grtz Willem
                        Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Glazenbol

                          Mooi nu nog even laten sneeuwen en dan is het een plaatje Willem.
                          O ja een sneeuw plugin kan je hier op halen: http://www.v-d-l.com/adrenaline_download.html

                          Last edited by HV; 6 januari 2005, 09:47.
                          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                          Member of Han Fan Clan
                          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Glazenbol

                            Super dat lijkt me leuk waar kan ik lezen hoe je zo iets kan maken?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Glazenbol

                              NoNex Modderraar FB,
                              Willem heel mooi gedaan dat Modderraar PS kan je wel goed hoor.
                              www.jansfotos.nl
                              Member of Han Fan Clan

                              Comment

                              Working...
                              X