Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: kaders met gescheurde randen, gekartelde randen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: kaders met gescheurde randen, gekartelde randen...

    Ik ben op zoek naar speciale kaders om een fotoboek van een huwelijk samen te stellen. Normaal gezien werk ik met hele simpele lijntjes die ik gewoon in Photoshop aanmaak, mijn mijn klant wil graag een andere stijl. Een paar voorbeelden:
    - kaders met gescheurde randen
    - kaders met kartel randen
    - ...

    Ik weet dat je zo'n retro kartel rand zelf kan bekomen door een oude foto in te scannen en dan enkel de rand over te houden als masker. Maar kent iemand bijvoorbeeld een site waar men ze zo kant en klaar kan downloaden?

    Ik heb hier al een paar topics over gevonden op BD, maar allemaal met links die niet meer werken.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Gezocht: kaders met gescheurde randen, gekartelde randen...

    Op iStockphoto.com eens zoeken op 'film rebate' of 'film border' of 'grunge border' of 'polaroid border'. Het kost een paar euro, maar je kan die verschillende malen gebruiken.
    Sommige zijn al transparant gemaakt in het midden, andere moet je nog transparant maken (of je maakt het midden 50% grijs, en zet ze over je foto in Overlay Blend mode).

    Er bestaan ook plugins voor Photoshop en Lightroom: OnOne Software Photoframe en AutoFX PhotoGraphic Edges zijn de bijzonderste. Ik heb ze allebei maar zou OnOne aanraden. De interface van AutoFX is een beetje verouderd.

    Succes ermee.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: kaders met gescheurde randen, gekartelde randen...

      Zoveel je maar wilt, gratis en legaal (voor niet commercieel gebruik)

      hier nog wat: http://www.deviantart.com/#catpath=r...rder=9&q=frame
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment

      Working...
      X