Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's wegschrijven op DVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's wegschrijven op DVD

    Hallo,
    Ik heb vroeger een groot gedeelte van mijn digitale foto's weggeschreven op CD. T.t.z. in SVCD met WinOnCd 5 en in verschillende albums. Werkte prima en kon die bekijken op mijn home DVD player. Omdat ik enigzins beperkt was in het aantal foto's per CD heb ik mij onlangs een DVD writer aangeschaft (Ricoh MP5120A).
    Probleem is nu dat ik met WinOnCd 5 steeds een foutmelding krijg tijdens het compileren van de foto's op DVD. Blijkbaar ondersteunt het progr. DVD niet. Heb ook geprobeerd met Nero 5.5 maar dan kan ik geen albums aanmaken. Heb ook Easy CD Creator 6 geprobeerd (Photosuite) maar dat progr. kan blijkbaar ook geen DVD aan. Heb nu WinOnCD 6 getest en met dit progr. kan ik wel albums aanmaken (ziet er allemaal heel pro uit !) maar er wordt automatisch ook een slide-show aangemaakt die beperkt is tot 60 minuten. Ik zit daar al vlug over daar ik toch per album een paar honderd foto's wil onderbrengen en dus over de limiet van 60 minuten.
    To the point nu: wat ik zoek is een mogelijkheid om mijn foto's per album te classeren in SVCD formaat en weg te schrijven op DVD +RW. Dus géén slide-show of dergelijke. Zijn er onder jullie die mij kunnen helpen want ik weet het niet meer !
    Sorry voor de lange uitleg maar ik wou duidelijk zijn.
    Groetjes.

  • #2
    Wat bedoel je precies met albums?
    Als je de verschillende foto's onder aparte mappen sorteert, kan je perfect met Nero een DVD branden (data).
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Hoi Hombre,
      Ik wil ze niet in data (jpeg) wegschrijven maar in SVCD (of VCD) formaat. Data lukt prima om bv backup's te maken van mijn foto's (dus in jpeg formaat). Met albums bedoel ik dus niet mappen. Een album kan je zelf samenstellen. Bv een strandachtergrond voor vacantiefoto's met daarop de vermelding bv. "Vacantie Juli 2002" of een album met bv een taart en kaarsjes (dit zijn templates die voorhanden zijn in WinOnCD) met "verjaardag Piet 2003" erop. Dit kan je dan met je home-dvd bekijken en met de afstandsbediening de foto's aanwijzen die je wil zien. Zo kan je tot 99 verschillende albums aanmaken met WinOnCD 5. Dit werkt allemaal prima op CD maar ik wil ze nu op DVD schrijven om meer albums (foto's) op één schijfje te krijgen.

      Comment


      • #4
        Marcopolo momenteel is volgens mij het beste progieke op de mart DVD Pictureshow 2 deze kan zowel op vcd- svcd en dvd schrijven en tot 99 albums bevatten met zeer mooie overgangen
        zeker een aanrader

        Nikon 5700 + Oly C730
        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

        Comment


        • #5
          Stel je vraag misschien eens op http://www.dvdrhelp.com/
          Jan
          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

          Comment


          • #6
            Bedankt allen voor de tips.
            Ik heb een trial afgehaald van Ulead DVD PictureShow zoals Lucske voorgesteld had en ik moet zeggen dat dit wel degelijk werkt zij het met beperkingen vanwege de trial-versie natuurlijk. Normaal kan je gaan tot 99 albums met onbeperkt aantal foto's per album als je met DVD werkt.
            De andere progs zijn duidelijk nog niet klaar voor DVD SVCD/VCD. Met DVD Picture werkte het direct. Naar het schijnt zou WinOnCD 5 DVD wel werken. Ik ga eens op B-news kijken of ik het daar vind.
            Nogmaals thanks !!

            Comment


            • #7

              Lucske,
              Ik heb nu de full-versie van PictureShop DVD 2 en dit is wat ik zocht. Prachtig programma om foto's op DVD te zetten en op de home-DVD te bekijken met achtergrondmuziek zelf te kiezen ofwel per foto ofwel per album etc...
              Nogmaals dank voor de tip.

              Comment

              Working...
              X