Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's pushen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's pushen

    Hey,

    Ik heb jullie hulp nodig hoe kan je foto's genomen op 1600 pushen naar 3200 iso?

    Dat ik meer ruis ga hebben vind ik niet erg. Ik wil wat experimenteren. Ik weet dat het kan maar hoe???

  • #2
    Re: foto's pushen

    je zou kunnen je camera instellen op 1600iso en één stop onderbelichten (als je in raw format werkt kan je makkelijk één stop corrigeren achteraf) Zo werk je eigenlijk aan dezelfde sluitertijd/diafragma waarde als zou je op 3200iso fotograferen. Met photoshop CS2 kan je ook in jpg formaat de belichting aanpassen geloof ik...
    Misschien zijn er nog andere manieren? BD-ers?

    Succes,

    Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

    Comment


    • #3
      Re: foto's pushen

      de foto's zijn al genomen. Ik zou dus in photoshop willen pushen.

      Comment


      • #4
        Re: foto's pushen

        ik heb hier onlangs iets over gelezen (ergens op een site, weet niet meer welke, misschien BD?)
        er was een testvoorbeeld met een originele iso400 foto, en dezelfde foto op iso200 genomen en dan "gepushed" tot 400iso. de originele 400iso diende om de instellingen te bepalen zodat qua kleur, verzadiging e.d. de 'gepushte' foto realistisch was.
        eigenlijk een 'onderbelichte' 200 iso, via brightness, saturation, contrast, en nog wat moois ... opgetrokken naar 400iso equivalent, maar met minder ruis (hihihi).
        ik zie eens of ik de link kan terugvinden.
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: foto's pushen

          TADAAAM

          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment

          Working...
          X