Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's bewerken

    Zijn er programma's waarbij je foto's kan bewerken, à la photoshop ik heb een vliegenzwam gefotografeerd, en ik wil er kaboutertjes bijzetten, etc... bestaat een gratis te downloaden software ? het is voor op mijn werk, dus het hoeft geen hoogstaande fotografie te zijn, wel iets om sfeer in de leefruimte te creëren. (ik werk bij mentaal gehandicapten.
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

  • #2
    Re: foto's bewerken

    voor deze soorten bewerkingen, zou ik gewoon powerpoint gebruiken (of the openoffice tegenhanger).

    Heel makkelijk en snel plakken en knippen en je hebt nog toegang tot office clipart online

    Patrick

    Comment


    • #3
      Re: foto's bewerken

      Als het snel en makkelijk moet zijn is bovenstaande idd een goeie oplossing.

      Als je echt een (ingewikkeld) programma zoals photoshop zoekt is Gimp een goed gratis alternatief dat je kan downloaden.

      Comment


      • #4
        Re: foto's bewerken

        voor deze soorten bewerkingen, zou ik gewoon powerpoint gebruiken


        Ik zou voor deze bewerkingen niet powerpoint gebruiken, maar publisher.

        Tech8
        www.hellinckx-foto.be
        Facebook

        Comment


        • #5
          Re: foto's bewerken

          photofiltre
          My favo; David Lachapelle

          Comment


          • #6
            Re: foto's bewerken

            Ook photofiltre, photofiltre studio is betaalversie en dan kun je met lagen werken. Kostte vorig jaar iets van een € 30,00.
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: foto's bewerken

              Niemand die word hiervoor gebruikt? Ik wel allesinds.

              Comment


              • #8
                Re: foto's bewerken

                ik heb slechte ervaringen gehad met het afdrukken van foto's in Word. Om een of andere reden was de kwaliteit niet zo goed.

                Publisher ken ik niet, ik werk vaak met powerpoint - daarom dacht ik daaraan.

                Patrick

                Comment


                • #9
                  Re: foto's bewerken

                  bedankt allemaal voor uw reacties; Ik heb ondertussen photofiltre gedownload. Ik kan wel kabouters knippen en plakken, maar hoe knip ik die kabouter uit zodat het lijkt dat hij 'echt in het beeld zit'. nu zie je dat het geknipt en geplakt is. ik vind ook geen 'gomfunctie' zoals op photoshop.
                  iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's bewerken

                    het is me uiteindelijk gelukt met Powerpoint!!
                    geen meesterwerk, maar O.K. voor wat het moet dienen.

                    vriendelijke groet!
                    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's bewerken

                      Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                      het is me uiteindelijk gelukt met Powerpoint!!
                      geen meesterwerk, maar O.K. voor wat het moet dienen.

                      vriendelijke groet!
                      laat zien!!!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's bewerken

                        ik weet niet hoe ik dit moet uploaden aangezien het en powerpoint is en geen foto?????jaja, ik moet nog veel leren....
                        iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's bewerken

                          In photoshop gaat het best.
                          Probeer maar eens uit met twee foto,s
                          Je open de eerste neemt met de lasso een object en drukt op Edit-Copy(wel moet dat stippellijntje erom heen zijn van de lasso, voor dat je op copy drukt)
                          Dan open je de andere foto en druk dan op Edit-Plakken
                          Dan pak je de aanwijzer en verpaatst deze in de foto,
                          Met Edit -Free-Transform kan je deze groter maken of met de gum iets weggummen.
                          In tabblad Windows-layers de layers bij ekaar voegen en de foto opslaan onder een andere naam, of gewoon de foto opslaan onder een andere naam met jpeg.

                          p.s. met de lasso iets vrijmaken kan een hoop werk zijn.
                          Last edited by Forestwalker; 2 november 2009, 15:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's bewerken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                            In photoshop gaat het best.
                            Probeer maar eens uit met twee foto,s
                            Je open de eerste neemt met de lasso een object en drukt op Edit-Copy(wel moet dat stippellijntje erom heen zijn van de lasso, voor dat je op copy drukt)
                            Dan open je de andere foto en druk dan op Edit-Plakken
                            Dan pak je de aanwijzer en verpaatst deze in de foto,
                            Met Edit -Free-Transform kan je deze groter maken of met de gum iets weggummen.
                            In tabblad Windows-layers de layers bij ekaar voegen en de foto opslaan onder een andere naam, of gewoon de foto opslaan onder een andere naam met jpeg.

                            p.s. met de lasso iets vrijmaken kan een hoop werk zijn.
                            Voor een paar honderd EURO!!!

                            Ik gebruik Paint shop Pro voor nog geen 100euro. En dan zijn er de Progs nog die gratis zijn.
                            Ga ook eens kijken tussen de prog's van Open Source. gewoonlijk gratis.
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment

                            Working...
                            X