Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotocollage voor muurbehang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotocollage voor muurbehang

    Hallo,

    Ik zou graag een foto collage maken voor de produktie van een muurbehang via http://www.mywall.be/

    Het gaat over een muur van ongeveer 3m op 3m en ik heb een selectie van een 30-tal foto's die in aanmerking komen.

    Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja, welk programma gebruik ik best ? Het is zeker mogelijk in PS, maar wat is de correcte werkwijze voor het beste resultaat (qua kwaliteit van de foto's enz...) ?
    Kun je bvb. in PS een "canvas" maken met de reële afmetingen van de muur en daar dan de collage op maken ? hoe plak je er dan best de foto's in ?

    groeten.
    Groeten

  • #2
    Re: Fotocollage voor muurbehang

    Betreft diene "my wall", kan ik natuurlijk niet de nodige "voorwaarden" aangeven van wat zij nodig achten om tot een goed resultaat te komen voor een ruimte van 3m x 3m.

    Ik heb indertijd nog een backdrop voor m'n toenmalige band laten maken. Deze was 2m x 3m. De voorwaarde van aanleveren was: min 300dpi met het bestand op 1/3 van de ware grootte in PDF-formaat. Het resultaat was een 4-kleurendruk met ongelooflijk detail erin.
    Misschien kan dit een beetje een leidraad zijn?

    Maar ik zou gewoon eens contact opnemen met die mensen. Het is tenslotte niet een A3'tje die je gaat afdrukken, he?

    grtz
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Fotocollage voor muurbehang

      bedankt voor de reaktie, had ergens anders ook gelezen dat je minimum 300dpi (ppi) nodig hebt ... maar dan heb ik een vraagje ivm met PS, als ik daar één van m'n foto's getrokken met EOS400D open doe, dan zie ik dat de foto slechts 74ppi heeft, hoe zit dat dan juist ?

      excuseer me als dit een beetje een domme vraag is, maar 'k ben een leek in PS ...

      alvast bedankt
      Groeten

      Comment


      • #4
        Re: Fotocollage voor muurbehang

        Hm, ik dacht dat die camera 72 dpi leverde? Nu, dat terzijde, even een antwoord op je vraag.
        Als je wilt overstappen naar 300 dpi heb je twee mogelijkheden. Ofwel ga je de afmetingen behouden, en ga je trachten meer detail te genereren waar dat eigenlijk niet gaat. (lees: interpoleren)
        Dit kun je doen door bij de optie afbeeldingsgrootte de dpi's naar 300 te veranderen en de fysieke afmetingen te laten staan. Of, je kunt ook zeggen van "nee, ik wil niets genereren wat er niet is" en dan zul je om naar 300 dpi over te stappen, je fysieke afmetingen van je print moeten verlagen naar 24% van het origineel (als ik me niet vergis) en 300 dpi te selecteren.
        Want dpi staat tenslotte voor dots per inch, en als je méér dots per inch wilt en de afbeelding wilt houden 'as is', dan zul je met minder inches genoegen moeten nemen.
        Welk van de twee opties de beste is durf ik in jouw geval echter niet te zeggen...
        Zoals reeds vermeld is zou ik ook gewoon even contact opnemen met die mensen. Die zeggen je het waarschijnlijk meteen en met veel plezier.
        Hopelijk helpt dit je ook al wat
        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

        Comment


        • #5
          Re: Fotocollage voor muurbehang

          ok, bedankt, dit helpt zeker

          ondertussen heb ik hen gesproken en zij zeggen dat min. 150dpi volstaat, dus ik denk dat ik de foto's dan ga interpoleren naar die waarde.

          groeten
          Groeten

          Comment


          • #6
            Re: Fotocollage voor muurbehang

            Dettie,

            Wil je a.u.b. als je het resultaat gekregen en geplaatst hebt even je bevindingen nog in deze draad posten? Die Mywall interesseert me wel en ik zou het dus fijn vinden om te horen of het resultaat je uiteindelijk bevalt of niet, en hoe vlot het plakken ging.

            Dank je!
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

            Comment


            • #7
              Re: Fotocollage voor muurbehang

              in "the block" op VT4 hebben ze ook zoiet gedaan.
              men foto van gsm op fotobehang.

              natuurlijk nie gezien wie ofwa





              maar euhm laat iet weten als je het resultaat hebt.
              zijn curieus
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Fotocollage voor muurbehang

                Iemand enig idee van prijzen?
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Fotocollage voor muurbehang

                  Prijzen, bij www.walprints.eu , 49.95 E per vierkante meter met een bestelling van min. m² meter. inclusief BTW en verzending naar Belgie.
                  Gebruik camera minimum 5 megapixels op hoogste resolutie kan al.
                  Hoe groter de kwaliteit hoe beter foto natuurlijk.
                  Succes met je foto

                  Comment

                  Working...
                  X