Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

    Fotoboekje (A5 formaat) laten afdrukken bij Pixbook. Alle foto's genomen met Canon 5D MK2 buiten op een zonnige dag, toestel op volautomatisch. Heb zelf enkele afdrukken op A3+ gemaakt en die zijn PRIMA.
    De kwaliteit van de Pixbook-afdrukken is ronduit bedroevend (fletse kleuren en veel ruis). Mail gestuurd naar Pixbook om dit te melden.

    Antwoord =
    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Indien u grote foto's inplakt in kleine fotokaders kan er soms kwaliteitsverlies optreden, doordat de foto sterk gereduceerd wordt. De korrel ontstaat door een te hoge ruisfactor. Bij de extra kleine formaten (zoals A5) zal de ruisfactor dan ook extra aanwezig blijven en opvallen, zeker bij donkerdere foto’s. Om dit probleem te verminderen verkleint u het best vooraf uw afbeeldingen in Photoshop of een ander professioneel grafisch programma. Deze programma's zorgen ervoor dat er zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat tijdens het verkleinen. Als u vervolgens de verkleinde foto's in onze software plakt, zou de kwaliteit normaal gezien beter moeten zijn.


    Ikke niet tevreden dus! Primo had ik dit graag vooraf geweten en secundo lijkt mij hun oplossing veel te omslachtig.

    Iemand een idee waar ik beter kan vinden?

    tnx
    Jan
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

  • #2
    Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

    Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
    Fotoboekje (A5 formaat) laten afdrukken bij Pixbook. Alle foto's genomen met Canon 5D MK2 buiten op een zonnige dag, toestel op volautomatisch. Heb zelf enkele afdrukken op A3+ gemaakt en die zijn PRIMA.
    De kwaliteit van de Pixbook-afdrukken is ronduit bedroevend (fletse kleuren en veel ruis). Mail gestuurd naar Pixbook om dit te melden.

    Antwoord =
    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Indien u grote foto's inplakt in kleine fotokaders kan er soms kwaliteitsverlies optreden, doordat de foto sterk gereduceerd wordt. De korrel ontstaat door een te hoge ruisfactor. Bij de extra kleine formaten (zoals A5) zal de ruisfactor dan ook extra aanwezig blijven en opvallen, zeker bij donkerdere foto’s. Om dit probleem te verminderen verkleint u het best vooraf uw afbeeldingen in Photoshop of een ander professioneel grafisch programma. Deze programma's zorgen ervoor dat er zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat tijdens het verkleinen. Als u vervolgens de verkleinde foto's in onze software plakt, zou de kwaliteit normaal gezien beter moeten zijn.


    Ikke niet tevreden dus! Primo had ik dit graag vooraf geweten en secundo lijkt mij hun oplossing veel te omslachtig.

    Iemand een idee waar ik beter kan vinden?

    tnx
    Jan
    Wel vreemd dat hun programma het niet juist verkleind, dat verwacht je toch van zo'n progamma...

    Ik heb toevallig zondag besteld bij albelli. Zal je de resultaten geven zodra hij binnen is (aanstaande maandag met een beetje geluk)
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      Iemand een idee waar ik beter kan vinden?
      Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
      Wel vreemd dat hun programma het niet juist verkleind, dat verwacht je toch van zo'n progamma...
      De "juiste" manier van verkleinen is voor elke individuele foto anders. Ik wens jullie alvast veel succes in de zoektocht naar een afdruklabo dat de volledige afwerking van elke foto doet zodat hij klaar is om af te drukken, en dat aan dezelfde prijs als pixbook.

      Wil je betere kwaliteit voor die prijs, dan zal je toch heel wat zelf moeten leren doen. Google alvast maar eens op volgende termen: color management, kleurprofielen, schermcalibratie, afdruktechnieken, digitale foto's herschalen en opscherpen, ...
      Misschien is het beter om hierover een goed boek te lezen; op die manier leer je al die dingen over 't algemeen sneller en correcter dan wanneer je vertrouwt op de digitale vuilbak die het Internet dikwijls is.
      blog

      Comment


      • #4
        Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

        de meeste fotoboeken zijn geen "foto's" maar de boeken worden gedrukt in een drukkerij. Het papier dat ze gebruiken is gewoon papier, wel iets dikker dan het gewone 80gr papier maar het is zeker geen fotopapier.

        Ik ben gestopt met die fotoboeken. Ik heb er enkele gemaakt, het voordeel is dat ze compact zijn tov een klassiek fotoalbum maar de kwaliteit is niet te vergelijken met de klassieke, in een afdrukcentrale afgedrukte foto's.

        Comment


        • #5
          Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          de meeste fotoboeken zijn geen "foto's" maar de boeken worden gedrukt in een drukkerij. Het papier dat ze gebruiken is gewoon papier, wel iets dikker dan het gewone 80gr papier maar het is zeker geen fotopapier.

          Ik ben gestopt met die fotoboeken. Ik heb er enkele gemaakt, het voordeel is dat ze compact zijn tov een klassiek fotoalbum maar de kwaliteit is niet te vergelijken met de klassieke, in een afdrukcentrale afgedrukte foto's.
          Zo, mijn Albelli boekje is binnen!
          Ik had gekozen voor speciaal glossy fotopapier, dit heb ik dan ook netjes gekregen:

          Kwaliteit:
          volledige foto in een pagina= Kruidvat kwaliteit
          Verkleinde foto in een pagina= rukkietukkie kwaliteit

          Op zich is zo'n fotoboek leuk voor een keer,, ik vind het geen weggegooid geld ofzo hoor maar de volgende keer komt er waarschijnlijk gewoon weer een set foto's die in een foto/plak-boek gaan
          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
          My flickr My site

          Comment


          • #6
            Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

            Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
            Wel vreemd dat hun programma het niet juist verkleind, dat verwacht je toch van zo'n progamma...

            Ik heb toevallig zondag besteld bij albelli. Zal je de resultaten geven zodra hij binnen is (aanstaande maandag met een beetje geluk)
            Of je bekijkt het anders.
            Kan je van een prijsbreker als Pixbook verwachten dat ze het even goed doen als een professioneel programma?

            Er zijn betere en duurdere alternatieven. Je vindt ze via de zoek-functie.

            Comment


            • #7
              Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

              Als iemand er eentje bij ons wil testen dan geef ik met plezier een gratis fotoalbum weg. Natuurlijk niet het allerduurste maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen. Mail mij op jhvdhoeven (@) fotoalbum punt nl. Laat ik het zo zeggen wie het eerste komt... Leuke is ook dat onze software geschikt is voor Mac, Linux en Windows en dat we op echt fotopapier drukken. Vereiste is natuurlijk wel dat je een reactie post hier..

              Comment


              • #8
                Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                Hoi,

                ik heb al een paar boeken(A4) laten afdrukken rechtstreeks bij fujiprint en ik moet zeggen dat de kwaliteit prima is.

                Volgens mij past de software van fuji de grootte en de kwaliteit al aan op je pc voor die door gestuurd wordt.

                Een dertigtal foto's doorsturen voor een fotoboek (232Mb) duurde net geen 5 min.

                Stuur je ze door naar fuji voor een online album dan duurt het bij mij voor die zelfde foto's 45 min.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                  Oorspronkelijk geplaatst door JHFOTO Bekijk bericht
                  Als iemand er eentje bij ons wil testen dan geef ik met plezier een gratis fotoalbum weg. Natuurlijk niet het allerduurste maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen. Mail mij op jhvdhoeven (@) fotoalbum punt nl. Laat ik het zo zeggen wie het eerste komt... Leuke is ook dat onze software geschikt is voor Mac, Linux en Windows en dat we op echt fotopapier drukken. Vereiste is natuurlijk wel dat je een reactie post hier..
                  en waar is 'bij ons'? Want ik zie al .nl
                  Canon 450D

                  Portfolio

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                    Bij digitale afdrukservices zal je altijd mindere kwaliteit krijgen dan klassieke foto's, dit is helaas zo en er valt niets aan te doen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                      Als iemand er eentje bij ons wil testen dan geef ik met plezier een gratis fotoalbum weg. Natuurlijk niet het allerduurste maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen. Mail mij op jhvdhoeven (@) fotoalbum punt nl. Laat ik het zo zeggen wie het eerste komt... Leuke is ook dat onze software geschikt is voor Mac, Linux en Windows en dat we op echt fotopapier drukken. Vereiste is natuurlijk wel dat je een reactie post hier..
                      Ik heb onlangs een boekje 21x21 laten afdrukken bij jullie als test, op fotopapier.
                      Mijn bevindingen:
                      -Merkelijk beter dan het gedrukt boekje (type fotobuch.de)
                      -Mooi vlak bij het opslaan, dus geen diepliggende naad
                      -Afgedrukt bij CeWe, ook software van cewe (idem als snapfish,kruidvat,.....)
                      -Beschikbare formaten beperkter dan 'gedrukte' boeken.
                      -zeer aanvaardbare verzendkosten
                      -Leeg achterblad met reklame stoort me wat.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                        In welke kleurenruimte fotografeer je ?

                        NIKON D300 + NIKON AF-S DX VR 18-200mm f3.5-5.6G IF-ED + 50MM f1.8 + SB-900 + TAMRON 90mm f2.8 + TOKINA 12-24mm f4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                          Oorspronkelijk geplaatst door pagnia Bekijk bericht
                          In welke kleurenruimte fotografeer je ?

                          Adobe RGB
                          "Just do it !"

                          http://jr52.be/index.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoboekje bij Pixbook is niet OK

                            Ik had ooit es een album doorgestuurd in ProPhoto RGB en toen kreeg ik ook een album met fletse groenachtige beelden terug. Vandaar mijn vraag, maar daar zal het probleem, bij jou, niet liggen.

                            NIKON D300 + NIKON AF-S DX VR 18-200mm f3.5-5.6G IF-ED + 50MM f1.8 + SB-900 + TAMRON 90mm f2.8 + TOKINA 12-24mm f4

                            Comment

                            Working...
                            X