Fotoboekje (A5 formaat) laten afdrukken bij Pixbook. Alle foto's genomen met Canon 5D MK2 buiten op een zonnige dag, toestel op volautomatisch. Heb zelf enkele afdrukken op A3+ gemaakt en die zijn PRIMA.
De kwaliteit van de Pixbook-afdrukken is ronduit bedroevend (fletse kleuren en veel ruis). Mail gestuurd naar Pixbook om dit te melden.
Antwoord =
Hartelijk dank voor uw reactie.
Indien u grote foto's inplakt in kleine fotokaders kan er soms kwaliteitsverlies optreden, doordat de foto sterk gereduceerd wordt. De korrel ontstaat door een te hoge ruisfactor. Bij de extra kleine formaten (zoals A5) zal de ruisfactor dan ook extra aanwezig blijven en opvallen, zeker bij donkerdere foto’s. Om dit probleem te verminderen verkleint u het best vooraf uw afbeeldingen in Photoshop of een ander professioneel grafisch programma. Deze programma's zorgen ervoor dat er zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat tijdens het verkleinen. Als u vervolgens de verkleinde foto's in onze software plakt, zou de kwaliteit normaal gezien beter moeten zijn.
Ikke niet tevreden dus! Primo had ik dit graag vooraf geweten en secundo lijkt mij hun oplossing veel te omslachtig.
Iemand een idee waar ik beter kan vinden?
tnx
Jan
De kwaliteit van de Pixbook-afdrukken is ronduit bedroevend (fletse kleuren en veel ruis). Mail gestuurd naar Pixbook om dit te melden.
Antwoord =
Hartelijk dank voor uw reactie.
Indien u grote foto's inplakt in kleine fotokaders kan er soms kwaliteitsverlies optreden, doordat de foto sterk gereduceerd wordt. De korrel ontstaat door een te hoge ruisfactor. Bij de extra kleine formaten (zoals A5) zal de ruisfactor dan ook extra aanwezig blijven en opvallen, zeker bij donkerdere foto’s. Om dit probleem te verminderen verkleint u het best vooraf uw afbeeldingen in Photoshop of een ander professioneel grafisch programma. Deze programma's zorgen ervoor dat er zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat tijdens het verkleinen. Als u vervolgens de verkleinde foto's in onze software plakt, zou de kwaliteit normaal gezien beter moeten zijn.
Ikke niet tevreden dus! Primo had ik dit graag vooraf geweten en secundo lijkt mij hun oplossing veel te omslachtig.
Iemand een idee waar ik beter kan vinden?
tnx
Jan
Comment