Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16

Discussie: foto`s voor website

Standaard foto`s voor website

hallo,

mijn vriendin heeft een website (www.fotostudiojubair.nl) en ze wil graag dat de foto`s die daarop staan dat die op de website normaal te zien zijn qua kwaliteit, maar dat het niet mogelijk is dat mensen die kunnen gaan uitprinten, hoogstens op een formaat van een pasfoto.
    de bedoeling is dat wanneer mensen een foto van haar site opslaan, dat ze de foto dan niet kunnen vergroten en zelf kunnen printen, de resolutie van de foto moet dan zo laag zijn, dat de foto er niet uitziet om te printen.
    weet iemand misschien hoe we dit kunnen doen?

ik hoop dat ik het op deze manier zo goed mogelijk heb uitgelegd.
    zo niet, dan hoor ik het graag, want we komen er maar niet uit.

alvast bedankt voor de moeite.

MVG Jubair

Standaard Re: foto`s voor website

Allereerst is er maar 1 manier om je foto's op internet te beveiligen... en dat is door ze niet op het internet te plaatsen.

Toch nog wat tips over je site.

1. Het openingsvenster is leuk (die na een paar seconden doorlinkt naar je homepage), maar gaat bezoekers storen als ze je site opnieuw komen bezoeken. Ook voegt het niets toe.

2. Ik heb een enkele foto gekopieerd van je site (de herdershond-kop). Die is op de site 450 px, maar als ik die kopieer is die toch 1181 pixels. Een formaat wat zich heel makkelijk laat gebruiken om nog mooie afdrukken van te maken. Resize je foto's dus ook naar 450 als ze op de site 450 zijn. In dat formaat zal niemand er grote afdrukken van kunnen maken.

Zoals Hazevet aangeeft, is er niet echt een waterdicht systeem om je foto's te beschermen, tenzij misschien Flash ? Een heel belangrijke tip is om je foto's vooraf te resizen en niet via de HTML-code !

Ik probeerde in Firefox naar de site te gaan en ik bleef steken op de beginfoto, dus zonder animatie bovenaan en zonder switch naar de volgende pagina ... ik heb dan maar IE eens geopend en daar bleek het wel te werken.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Flash, etc. is heel mooi, maar bedenk wel dat er nog heel veel mensen zijn die geen Flash kunnen/willen gebruiken. ben er zelf ook niet zo'n fan van tenzij het echt iets toevoegt (filmpje, instructie, o.i.d.)

De enige mogelijkheid om foto's onbuikbaar te maken is inderdaad ze zo klein mogelijk maken en toch nog kwalitatief zo goed te laten dat ze de boodschap uitdragen.

Bedenk wel, de mensen die de moeite nemen om de foto toch op te blazen zijn/worden waarschijnlijk geen klanten Je moet altijd de beschermingsmaatregelen afwegen ten opzichte van de kosten en risico. Het einde van het liedje is dat wanneer iemand echt wil er altijd een weg om de beveiliging heen te vinden is.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Zelf foto's die in een Flash "presentatie" zitten zijn gemakkelijk te "rippen", er zijn genoeg resource grabbers beschikbaar.

AJH heeft gelijk, het is een kwestie van afwegen. Zet je naam, of beter nog een artistieke handtekening in de foto... en laat ze afdrukken; bezie het als publiciteit. Als het echt de spuigaten uitloopt kun je nog altijd bij sofam terecht.

Standaard

Zoals reeds aangegeven zou ik er in ieder geval mijn naam of logo in verwerken + geen al te grote resolutie. Dit vb (ik haal het onmiddellijk weg als je wil), heeft een beeldgrootte van 400 x 200 pixels.
    Het origineel op je site heeft er een van bijna 1800 x 900 pixels. Dus daar kan je reeds een redelijk goeie foto van afdrukken.

Het logo kan je op iedere foto verschuiven, vergroten of verkleinen en de dekkingskracht verminderen of vermeerderen.

Maar ja, ook foto's in postzegelformaat kan je afdrukken. En als je niet iets of wat van kwaliteit kunt laten zien, heeft men ook geen reden om net bij jou te bestellen.

Je moet gewoon afwegen wat het belangrijkste is.

Unhappy Re: foto`s voor website

Als ik op de site kom, krijg ik een intropagina met tekst eronder ...
    maar 't gaat niet vanzelf voort, er valt nergens op te klikken, geen skip intro ..(er beweegt ook niks)
    Werkt het alleen met Internet Explorer op Windows XP misschien ???

Browser: Mozilla Firefox
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
    Als ik op de site kom, krijg ik een intropagina met tekst eronder ...
    maar 't gaat niet vanzelf voort, er valt nergens op te klikken, geen skip intro ..(er beweegt ook niks)
    Werkt het alleen met Internet Explorer op Windows XP misschien ???

Browser: Mozilla Firefox
    Blijkbaar niet met firefox, zie mijn post hierboven ...

Als je toch wat van de site wil zien : http://www.fotostudiojubair.nl/frameset.html
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Nog een mogelijkheid is je foto 'versnijden' in allemaal kleine apparte foto'tjes en ze dan met je pagebuilder terug tegen elkaar zetten met behulp van tabellen, zodat het lijkt of het één geheel is. Maar in werkelijkheid worden al die kleine foto'tjes appart opgeslagen in je temporary internetfiles waardoor het nog heel moeilijk is om de foto te stelen, tenzij ze er wat moeite insteken natuurlijk..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niek Peeters
    Nog een mogelijkheid is je foto 'versnijden' in allemaal kleine apparte foto'tjes en ze dan met je pagebuilder terug tegen elkaar zetten met behulp van tabellen, zodat het lijkt of het één geheel is. Maar in werkelijkheid worden al die kleine foto'tjes appart opgeslagen in je temporary internetfiles waardoor het nog heel moeilijk is om de foto te stelen, tenzij ze er wat moeite insteken natuurlijk..
    Of gewoon een printscreen doen natuurlijk....

Ik zal je foto's niet afdrukken , want ik geraak niet verder dan de intro-foto. Ik werk op Mac G5 met Safari, maar ook in IE geraak ik niet verder dan de intro-foto.
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Of gewoon een printscreen doen natuurlijk....
    Ik geloof dat er scripts bestaan die deze functie blokkeren..

Niet geloven print screen lukt altijd

Zoals reeds gezegd hierboven, zijn al je foto' s te groot en worden ze in de HTML- code verkleind.
    Niet doen dus, maar vooraf op het te gebruiken formaat maken en steeds op 72ppi. Dit zal ook de laadtijd sterk verkorten.
    Hieronder zie je wat er in de cache van Firefox zat na het bekijken van je eerste pagina. De bestandsgrootte die links wordt weergegeven is die met toevoeging van de preview-icoon. Rechts zie je de normale grootte.
    Als je wil, haal ik de afbeelding natuurlijk direkt terug weg...

Ook ik kreeg een statisch beginscherm. Ik werk op Mac met Safari en Firefox.
    In de source- code zie ik dat je Web! hebt gebruikt om de pagina' s aan te maken.
    Dat programma genereert niet zo'n goede code en al helemaal niet zo conform met de standaarden en gebruikt soms ook specifieke Windows- dingen, dus te mijden als je wil dat iedereen je site kan bezoeken.
    Door je code te bekijken vond ik de link naar de rest van de site, nl: http://www.fotostudiojubair.nl/frameset.html .
    Zet die onderaan op je beginscherm, zodat iedereen gewoon binnen kan.

Peter

In IE misschien, maar als je een echte browser (lees, eentje die je niet de wet voorschrijft) gebruikt trekt die zich er helemaal niets van aan.

Wat je op je pc binnenhaalt en op je scherm vertoont kun je afdrukken en opslaan. Daar is helemaal niets aan te doen.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Wat je op je pc binnenhaalt en op je scherm vertoont kun je afdrukken en opslaan. Daar is helemaal niets aan te doen.
    Dat klopt uiteraard ... Maar er zijn wel kleine javascriptjes die de rechter-muis-klik onmogelijk maken, en die het typische IE6-balkje met save-icoon desactiveren. Dat gaat het de gemiddelde huis- tuin- en keuken-surfer die Windows en IE gebruikt, al heel wat moeilijker maken ... En als we dan weten dat 90% van de wereld Windows gebruikt, en dat het aandeel van IE ook woest enorm is, dan is het mijn inziens wel de moeite om tenminste al die mensen het leven lastiger te maken
    Grtz - k
    voorbeeldjes:
    http://javascript.internet.com/page-...ght-click.html
    http://www.cgiscript.net/cgi-script/...one&id=58&op=t
    Laatst gewijzigd door Kodo555; 17 augustus 2005 om 16:16

Soortgelijke discussies

1. Foto`s op DVD via Nero
    Door zuyderduyn in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 juni 2004, 11:22
  2. Foto`s scherp maar klein bestand
    Door zuyderduyn in forum Fotobewerking & software