Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto naar 10 x 15

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto naar 10 x 15

    Hallo, het internet verschillende maal geraadpleegd en ook zelf geprobeerd om foto's die in 16:9 formaat zijn genomen om te zetten zodat ze passend zijn voor een 10 x 15 papierformaat. Wanneer ik ze zo afdruk kom ik tot 87 x 150 met natuurlijk witte randen, dit zou ik willen vermijden en een volle 100 x 150 maken. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik mijn gezinsfoto's moet maken in 4:3 maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Iemand behulpzaam om het probleempje op te lossen ?

  • #2
    Re: foto naar 10 x 15

    picassa laat het je toe om foto's op verschillende formaten bij te knippen, dit kan je zelf markeren, je stelt het formaat in dat je wilt, klikken en slepen, tis al!
    10x15 staat ertussen, ben ik zeker
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

    Comment


    • #3
      Re: foto naar 10 x 15

      Om foto's 10x15 te printen, gewoon opname in 2:3 maken

      Maak je de opnames in een ander formaat heb je ofwel boorden, ofwel moet je een heel stuk van de foto wegcroppen.

      Je kan natuurlijk ook de foto uitrekken, maar dat gaan de dames niet zo leuk vinden als ze plots ofwel vijf maatjes bijgekomen zijn, ofwel bonestaken geworden zijn
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #4
        Re: foto naar 10 x 15

        Het is daarom de vraag, want van panoramische fotos maak je nog geen 10 x 15 formaat zonder een paar lange gezichten te verkrijgen want de verhoudingen kloppen niet meer. Een goed programma zou zijn, hier pas ik mijn foto aan en daarna ergens op klikken zodat de verhoudingen aangepast worden. Als zoiets bestaat laat maar komen. Ik zal ook picasa eens uitproberen.

        Comment


        • #5
          Re: foto naar 10 x 15

          Bedankt, met Picasa is het gelukt, al een paar dagen naar op zoek geweest om een programma dat toelaat zonder te veel poespas hetgene te doen wat ik in gedachten had, De Gimp en Photoshop uitgeprobeerd enz.. met nen hele deskundige uitleg en toch tot opgave gedwongen. Picasa laat u uw foto zien hoe hij zal afgedrukt worden vooraleer papier verknoeid wordt. Bedankt voor het goede advies.

          Comment

          Working...
          X