Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto inkleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto inkleuren

    verwijdert
    Last edited by Formatje13; 7 december 2007, 19:15.

  • #2
    Re: foto inkleuren

    In PS kan je dat doen :
    Gewoon een nieuwe laag erboven zetten in modus "color" en kleuren maar.

    Er bestaan ook specifieke tooltjes.

    Comment


    • #3
      Re: foto inkleuren

      Specifieke programmatuur om de inkleurklus te klaren :


      Ambachtelijk met Paint Shop Pro :
      De ouderen onder ons bezitten wellicht nog zwart-wit portretfoto's uit de jeugdjaren, of familieportretfoto's uit (bed)(over)(groot)moederstijd. Deze grijze memorabilia kan men tot een kleurenbeeld omtoveren. Mijn bovenstaande portretkiekje heb ik gerealiseerd met Paint Shop Pro. Hierna volgt de gedetailleerde methode die ik

      Comment


      • #4
        Re: foto inkleuren

        Doe jezelf een plezier en scan de foto opnieuw in, met een resolutie van 1200 dpi of eventueel nog meer, zodat uw origineel al wat groter wordt.

        Ik heb eens een poging gewaagd met de foto die je op het internet hebt staan:



        Ik heb je moeder blauw-grijze ogen gegeven, ik hoop maar dat dat klopt.

        De werkwijze is in principe vrij eenvoudig, maar vraagt wel veel geduld.

        Alle "onderdelen die een andere kleur moeten krijgen heb ik uitgeknipt (met wat doezeling/feather) en in aparte lagen gezet.

        Zo zijn de gezichten een laag waaruit de ogen en mond van uw moeder zijn weggeknipt, en daar heb ik met de kleurbalans wat geel en rood toegevoegd. Idem dito met het haar.

        Waar je meer moet doen dan een tint veranderen, zoals het groen van de bloemen heb ik Tint/Verzadiging (Hue/saturation) gebruikt.
        Beauty need only be a whisper
        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

        Comment


        • #5
          Re: foto inkleuren


          Das nogal wat anders dan da van mij zulle.
          Ben zelfs een heel klein beetje VEEL beschaamt om het te tonen.
          Recht de vuilbak in dat van mij .
          Ik weet dat de foto niet al te groot is maar zoals vermeld de grote zit vastgeplakt aan een glas dat de tand des tijds ook wat heeft beschadigt.
          Maar van dat kleintje is voldoende om daarmee de uitnodegingen te maken.
          Zeg maar wanneer ik U en bakske bier moet brengen


          Grts
          Formatje

          Comment


          • #6
            Re: foto inkleuren

            Ik weet niet waar ge woont, maar met zo'n uitspraken moet ge oppassen:

            Zeg maar wanneer ik U en bakske bier moet brengen ...
            Als ge van Oostende of zo een bakske naar hier moet brengen, dan zijt ge nog niet terug thuis want da bakske moet leeg natuurlijk...
            Beauty need only be a whisper
            Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

            Comment


            • #7
              Re: foto inkleuren

              tutututut
              Dat ik U eens tegen kom gelijk waar dat ge zat zult zijn

              heb al een voorbeeld print gedaan op formaat 10x15 en op mat papier en glosy maar dat mat komt als winnaar boven

              Grts
              Formatje

              Comment

              Working...
              X