Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto centreren in lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto centreren in lightroom

    Ik merk dat de fotos verticaal niet staan gecentreerd op lightroom, alhoewel ze volgens de instellingen zo wel zouden moeten staan.
    Ik vind op internet heel veel opmerkingen, maar die gaan over bladpapier. Ik print op rol, A2 formaat, foto zelf is 50*40 cm via lightroom.
    Printer Epson 4900

    iemand suggesties ?

  • #2
    Re: foto centreren in lightroom

    Oorspronkelijk geplaatst door LPO Bekijk bericht
    Ik merk dat de fotos verticaal niet staan gecentreerd op lightroom, alhoewel ze volgens de instellingen zo wel zouden moeten staan.
    Ik vind op internet heel veel opmerkingen, maar die gaan over bladpapier. Ik print op rol, A2 formaat, foto zelf is 50*40 cm via lightroom.
    Printer Epson 4900

    iemand suggesties ?
    De uitleg is nogal onduidelijk.
    Ik maak er uit op dat je foto niet in het midden staat bij het printen.

    Zelf print ik niet snel met lightroom, bij photoshop weet ik hoe het moet ;-)

    Comment


    • #3
      Re: foto centreren in lightroom

      de foto staat niet perfect in het midden. er is een verschil tussen links en rechts (van een paar mm). Boven en onderaan is er geen probleem.

      Comment


      • #4
        Re: foto centreren in lightroom

        Ik heb LR6.14 (perpetual license) nog op mijn Mac staan, maar heb nog nooit vanuit LR geprint; ik print sowieso niet veel. Je print toch via de printmodule neem ik aan?
        Heb je de instellingen bekeken, of kun je die instellingen niet aanpassen zodat je wel gecentreerd afdrukt?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: foto centreren in lightroom

          volgens de instellingen zou de foto perfect in het midden moeten staan. Maar rechts zijn er een paar mm minder dan links... en ja, langs de printmodule en met print/develop etc.

          Comment


          • #6
            Re: foto centreren in lightroom

            Oorspronkelijk geplaatst door LPO Bekijk bericht
            volgens de instellingen zou de foto perfect in het midden moeten staan. Maar rechts zijn er een paar mm minder dan links... en ja, langs de printmodule en met print/develop etc.
            Dat kan dan een afwijking van de printer zijn,
            Door de marges aan te passen moet dit op te lossen zijn.


            --
            mlap.
            T.T.

            Comment

            Working...
            X