Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto bij profotonet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto bij profotonet

    Hallo, ik wil een paar natuur foto's laten afdrukken 70x50 bij profotonet.Ik raak er niet uit welk fotopapier ik moet kiezen, ik wil dat er veel diepte en kleur in de foto's uitstraalt dus zou ik niet voor mat gaan maar glans is dan weer vervelend als er een raam in de buurt is. Iemand een suggestie?

  • #2
    Re: Foto bij profotonet

    Oorspronkelijk geplaatst door Ikiera Bekijk bericht
    Hallo, ik wil een paar natuur foto's laten afdrukken 70x50 bij profotonet.Ik raak er niet uit welk fotopapier ik moet kiezen, ik wil dat er veel diepte en kleur in de foto's uitstraalt dus zou ik niet voor mat gaan maar glans is dan weer vervelend als er een raam in de buurt is. Iemand een suggestie?
    Ik neem daar Pearl voor.
    Zelfde gamut als glanzend maar geen last van de reflecties, ook minder kwetsbaar, kan evt zonder glas.

    Comment


    • #3
      Re: Foto bij profotonet

      Glanzend is goed, en dan lamineren, is hij nog beschermd ook. Verlies je volgens mij niets.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Foto bij profotonet

        Ik zou geen pearl kiezen, gewoon glanzend met een satin coating (op dibond?)
        Bij pearl krijg je een soort autolak glans is niet geschikt voor alle foto's
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Foto bij profotonet

          Het eeuwige vraagstuk....
          Er is daar geen goed antwoord op.
          Of tis te zeggen.
          Elk medium en materiaal heeft zo zijn voor en nadelen.
          Het is een overweging van die factoren die je keuze moet beïnvloeden.
          Ideaal ga je eerst kijken waar en hoe het werk aanschouwd zal worden. Er is zeer groot verschil tussen een museum en een woonkamer.
          Afhankelijk van uw presentatie en omgevingsfactoren moet je kiezen voor het ene of andere medium.
          In die berekening ga je ook voor bepaalde papiersoorten kiezen. Allemaal met dito overwegingen.
          Een feit is wel dat je bv in musea veel het zelfde ziet terug komen.

          Comment


          • #6
            Re: Foto bij profotonet

            Tevens is er ook nog zoiets als persoonlijke smaak mee gemoeid
            Zo zie ik persoonlijk niet graag glans op een foto, neemt teveel weg van de eigenlijke afdruk
            Ook met mat kan je veel diepte en veel kleur verkrijgen, het moet bvb ook niet echt knallen in een woonkamer, daar ben je snel op beu gekeken
            Moet het dienen om tentoon te stellen en dus voor meermaals gebruik dan komen er nog andere zaken bij kijken

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment

            Working...
            X