Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto album

    lIk gebruik nog maar pas Lightroom CC.
    En nu heb ik het volgende probleem....
    Vroeger bewerkte ik mijn foto's in Photoshop, en maakte dan een apart mapje "bewerkt" in Verkenner. Dit mapje gebruikte ik dan bij het maken van een fotoboek vb bij Kruidvat of elders.
    Nu heb ik voor het eerst mijn foto's bewerkt in LR, en de foto's die ik zal gebruiken voor een fotoboekje heb ik in een verzameling gezet.
    Hoe krijg ik nu al die foto's in een map in verkenner, zodanig dat ik die dan kan gebruiken in de software van vb Kruidvat ?
    Pfff... hopelijk leg ik dat hier goed uit....
    Of hoe doen jullie dat ?

  • #2
    Re: foto album

    Ik zet de foto's die ik wil gebruiken ook in een verzameling. Nadien exporteer ik ze naar (tijdelijke) map, van waaruit ik dan mijn album aanmaak. Na ontvangst wis ik de tijdelijke map om plaats te besparen op mijn schijf. Je mag die map zonder problemen wissen want je foto's blijven toch bewaard in LR in je verzameling.

    Comment


    • #3
      Re: foto album

      Je gaat naar je verzameling, selecteer "rasterweergave" (toets G)
      Klik één foto aan en druk CTRL+a (alles selecteren)

      Rechtsklik op een foto en selecteer exporteren, er opent zich nu een pop-up dialogbox

      Bij "exporteren naar" selecteer je "Specifieke map" waarna je via "kiezen" je de map selecteert waar je je foto's wenst te plaatsen (of je USB stick oid)
      Je zet best de vinkjes "in submap plaatsen" en "toevoegen aan catalogus" uit als je naar een usb oid exporteert.

      "Naam wijzigen" niet aanvinken
      "Afbeeldings indeling" op JPEG en 100% sRGB
      "Afbeeldings grootte" uitvinken (tenzij je je foto wenst te verkleinen)
      "Resolutie" op 240 (of 320)pixels per inch

      en dan op de knop "exporteren" klikken.

      Belangrijk om te weten is dat je met Lightroom geen foto's bewerkt. Uw origineel fotobestand wordt nooit aangepast. LR houdt in zijn databank alle wijzigingen bij die je maakte aan het origineel en creëert tijdens de export de gewenste foto.

      succes
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: foto album

        Ik was op vakantie, vandaar die late reactie.
        Dank je wel voor de uitleg, het is inmiddels wél gelukt.

        Comment

        Working...
        X