Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formaat wijzigen in batch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formaat wijzigen in batch

    Hallo allemaal. Misschien dat hierover al eens een draadje gestart is maar ik heb het helaas niet kunnen vinden.

    Ik ben op zoek naar een simpele manier om veel foto's in een batch verwerking om te zetten in een andere resolutie. Ik wil dus een selectie van mijn bestaande foto's op mijn harde schijf via een programma achter elkaar automatisch laten omzetten in bijvoorbeeld een resolutie van 740x555 of een andere zelf in te stellen resolutie. De aangepaste bestanden wil ik dan wel op een andere locatie/map op laten slaan zodat de originele bestanden niet overschreven worden.
    Dat laatste is niet echt belangrijk want ik kan natuurlijk altijd eerst een mapje met kopietjes aanleggen. Dit alles met de bedoeling om de foto's te verkleinen voor gebruik met een digitaal fotokader.

    Voor de fotobewerking gebruik ik Paint Shop Pro Photo X2.
    Deze heeft wel de mogelijkheid tot batchverwerking maar het script om te verkleinen heb ik niet en het is mij ook nog niet gelukt om dit zelf te maken met de opname mogelijheid.

    Heeft iemand een goed idee of weet iemand een (freeware) programma die dit kan?

    Alvast bedankt !!

  • #2
    Re: Formaat wijzigen in batch

    Met Irfanview lukt zoiets prima. Er zijn massa's in te stellen parameters voor batchverwerking.

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Formaat wijzigen in batch

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Met Irfanview lukt zoiets prima. Er zijn massa's in te stellen parameters voor batchverwerking.

      Mvg,
      Frederic
      Yeps infranview
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Formaat wijzigen in batch

        Ik heb op internet het volgende programma gevonden : Visualizer Photo Resize
        Dit is een freeware programma en ik vond het bij Tucows. Het kan een hele map resizen en het resultaat wordt dan in een nieuwe submap gezet. Het is een simpel programma dat precies doet wat het moet doen. Irfanview moet ik nog eens uittesten.

        Comment


        • #5
          Re: Formaat wijzigen in batch

          BD Sizer niet vergeten.
          IDimager Photo Supreme is cross-platform Digital Asset Management software for macOS and Windows, focused on business and personal image management.


          Ik gebruik niks anders meer.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment

          Working...
          X