Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fonts in Photoshop CS4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fonts in Photoshop CS4

    De Mac laat toe om Fonts te beheren via het programma Lettertypecatalogus.

    Dat werkt naar behoren voor eigen Mac programma's zoals Numbers, Pages enz., maar NIET voor de programma's van Adobe en met name voor Photoshop CS4.

    Wanneer je het programma Font Agent Pro installeert (aankoopt) krijg je de verzekering dat dit programma een plug-in voor Photoshop meekrijgt, maar voor zover ik kan zien wordt die plug-in in CS4 NIET geactiveerd.

    Ik heb een aantal mooie fonts gevonden, en ik wil ze (in Photoshop) in een aparte map (of catalogus) toegankelijk krijgen, zonder te verdrinken in het globaal fonts bestand dat Photoshop standaard voorgeschoteld krijgt.

    Heeft iemand ervaring met het beheren van Fonts in Photoshop (CS4) op Mac ? Enige suggestie voor een software die dat naar behoren uitvoert ?

    Ieder die antwoordt krijgt bij voorbaat mijn eeuwige dank.


    Amic

  • #2
    Re: Fonts in Photoshop CS4

    vreemd, als ik fonts toevoeg krijg ik ze wel te zien in photoshop en over mijn hele creative suite, als je met Snow leopard werkt installeer dan eens (opnieuw) update 10.6.2
    en update photoshop
    als da nie werkt photoshop herinstalleren en als da nie werkt mac osx herinstalleren

    J.
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

    Comment


    • #3
      Re: Fonts in Photoshop CS4

      same as Barney...

      Font openen en dan "installeren" en het werkt overal in de suite.
      poof

      Comment


      • #4
        Re: Fonts in Photoshop CS4

        Wel, ik denk dat ik me verkeerd uitgedrukt heb.

        Wanneer je in PAGES een tekst wil invoeren, en je klikt op 'lettergrootte',
        dan kun je onderaan kiezen om naar het lettertypepaneel te gaan, en in dit
        lettertypepaneel kun je dan weer kiezen welke GROEP van fonts je wil gebruiken.

        Die groepen van fonts kun je zelf definiëren via het programma 'Lettertypecatalogus'.

        Je hebt dus alle faciliteiten om je fonts zelf in groepen in te delen, en om die groepen op te roepen
        of te gebruiken in de programma's van Mac zelf.

        En het is die mogelijkheid, het werken met groepen van fonts, die ik in CS4 mis.

        Het gaat er dus niet om een Font in CS4 te krijgen - dat is eenvoudig genoeg - het gaat erom die Fonts te BEHEREN, net zoals dat voor Pages, Numbers enzovoort kan via het lettertypepaneel en via lettertypecatalogus.

        Ik hoop dat dit mijn vraag wat verduidelijkt.

        Amic
        Last edited by amic; 15 maart 2010, 20:43. Reden: Nog wat verduidelijking + taalfout

        Comment


        • #5
          Re: Fonts in Photoshop CS4

          en is dit mss iets ?
          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

          Comment

          Working...
          X