Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

einde van een tijdperk: poster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • einde van een tijdperk: poster

    door machtsspelletjes tussen eigenaar gebouw en brouwer sluit mijn stamcafé, waarvoor ik tientallen posters ontwierp en dj'de, zijn deuren. pili pili was meer dan een café, meer een bende individuen die door muzieksmaak, en eenzelfde filosofie, goed overeenkwamen. Ik heb hier enkele goede vrienden leren kennen, die zich ook met kunst en muziek bezighielden..
    Nu is er niks vergelijkbaars meer. Zonde.

    Dit is de laatste poster (al kunnen er nog wel cynische prenten opduiken )


    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  • #2
    toelichting bij de poster:

    de bovenkant geeft aan dat er spontane feestjes gebouwd werden (en dat er nog één gebouwd zal MOETEN worden het laatste weekend),
    de drie min-of-meer herkenbare personen behoren niet tot dezelfde "kliek", de 'verwaterde' onderkant geeft de teloorgang aan..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      it's most likely not the end of an era. it's probably just the beginning of a new chapter.

      tenminste, zo verging het met mijn stamcafe. 20 jaar en 5 uitbaters later zijn het nog altijd de klanten die de sfeer maken. als de nieuwe baas een volslagen idioot is, die niks kent van horeca, en enkel zo snel mogelijk zijn zakken denkt te kunnen vullen met het verkrachten van zijn eigen zaak en het verloochenen van de spirit, het verpesten van de sfeer, dan valt die meestal onwaarschijnlijk diep door de mand. dan krijgt die meestal snel de rekening gepresenteerd en dan kan die enkel nog wat groen lachen en oprotten. waarschijnlijk achteraf nog een onopgemerkte poging tot bijtende kritiek ventilerend, van het soort dat eventjes zijn tandjes stukgebeten heeft en beseft dat zijn kunstgebit toch ook niet helemaal je dat is, maar ondertussen zelf met het schaamrood op zijn kaken concludeert dat hij er geen kl*ten van snapt.

      uit protest zijn wij indertijd zelf een (snooker)club begonnen, de nieuwe zaakvoerder die ons het leven zuur maakte, daarbij ons probeerde de ogen uit te steken, heeft het geweten. ok, ons amateurisme was eerder uit protest dan uit geloof in eigen kunnen, maar nog geen jaar later waren we allemaal teruggekeerd naar onze tweede thuis, de aanstellerige misbakselse uitzuiger die het eens dacht om op onze kap te komen zitten, was ondertussen al lang vervangen door iemand met het hart op de juiste plaats. en toen leefden we nog lang en gelukkig.

      als er al eens een haar in de boter zit, praten we dat uit. als er eens iemand stokken in de wielen probeert te steken, zijn we gewaarschuwd en zal die dat geweten hebben. ervaring, heet dat.

      the hustler
      bartender

      Comment


      • #4
        De Pili Pili in Lommel? in Gent is er ook eentje
        Ik vind de symboliek héél passend, knap gedaan. Zal je nu niet in een zwart gat vallen Tom?
        (blijf ons vergasten op cynische vervolgen!)
        (wist niet dat jij ook dj'de - leuk!)
        hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
        member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
        visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

        Comment


        • #5
          hustler, het is niet de café-eigenaar waar we problemen mee hebben (allez, meestal toch nie ), maar de eigenaar van het gebouw, die eerst een verlenging van het contract afsprak, maar nu op die belofte terugkwam (is wel "in" deze week precies )

          yesyes gerda, vanavond weer ...
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            de cafe-eigenaar, treft meestal geen enkele schuld. want dat is over het algemeen helemaal de eigenaar niet, dikwijls doen die zich voor alsof ze het voor het zeggen hebben, en dat is ook nodig om ietwat de orde te kunnen handhaven als je etablissement overspoeld wordt door ladderzatte stoefers die denken dat ze het warm water uitgevonden hebben.

            een eigenaar van het gebouw staat meestal niet achter zijnen toog, wegens te veel zeikers, vechtersbazen en betweters. een verstandige eigenaar verhuurt heel de boel en zet er een gerant in. zo lopen de centjes vlotjes binnen, zonder dat hij er ook maar de minste moeite moet voor doen.

            de uitbater-gerant loopt meestal een beetje naast zijn schoenen en denkt dat hij de onmisbare schakel is om van die zaak een succes te maken. niets is minder waar. meestal ondervinden die dat achteraf na scha en schande. dat is dan ook het teken dat de zaak misschien wel een plaatselijk gewaardeerd karakter heeft, maar dat het van op kilometers afstand duidelijk is dat het onderste hier niet uit de kan gehaald werd. het moet opbrengen, nu! zoveel mogelijk! morgen zien we nog wel. (= je voldoet niet: andere en betere).

            om maar te zeggen dat de meeste uitbaters zich voordoen als eigenaars, maar niets meer zijn dan een tijdelijk gerantje dat direkt afgerekend wordt op zijn omzet. wie daar anders over denkt, sorry. loop zo hard mogelijk weg en ga iets anders doen.

            ok, 't is mischien een beetje een ongenuanceerde mening, maar anderzijds is dit dan ook niet het forum om de waarheid bloot te leggen, als het over harde, zakelijke horeca gaat.

            Comment


            • #7
              neeneenee, het is toch niet moeilijk hé.
              de "eigenaar die moeilijk doet", is de eigenaar van het pand en die wil niet meer verhuren aan de brouwer, waardoor mijn cafébaas, die wel degelijk baas is, geen gerant, geen café meer heeft.

              enfin, hij heeft wel een café, maar geen locatie. btw, als iemand geïnteresseerd is in zowat alles wat een café nodig heeft, 't is te koop.

              kunnen we nu terug naar de oorspronkelijke post, nl. de poster
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                neenee, de cafébaas is enkel afhankelijk van de keuze van brouwer, nl. zijn verhuurder. heel de inboedel, de klanten, de naam e.d. , DE ZAAK dus, zijn van hem. en er is een langdurig contract waar niemand onderuitkan (eigenaar, brouwer, cafébaas). Nu dit afgelopen is, 9 jaar, komt er geen verlenging.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  'k ben daarjuist eens gaan kijken op je website, en 'k heb gezien dat daar veel affiches bijzaten die je gemaakt had voor de pili pili. als ik die daar zo allemaal naast elkaar zag staan viel het op dat die thema's altijd goed uitgewerkt en van constant hoge, professionele kwaliteit zijn. aan ideeen geen gebrek. zowel de keuze van afbeeldingen, fonts en lay-out zitten altijd mooi in balans. niet simpel. 'k herken er je eigen stijl in en dat is een goed teken. het zijn stuk voor stuk knappe werken, net zoals deze laatste trouwens.

                  af en toe maak ik ook wel eens een affiche voor bevriende hobby- of studentenclubjes. meestal gebruik ik dan mijn laatste nieuwe truukjes, maar dikwijls passen die niet echt goed bij het onderwerp, en dan ziet het er nogal snel wat amateuristisch uit bij mij.

                  't is altijd spijtig als zo'n zaak de deuren sluit. maak er ginder eind oktober nog maar eens een goed feestje van, zal wel lukken, denk ik.

                  Comment


                  • #10
                    Jammer Tom we zullen je posters gaan missen het was soms niet mijn smaak maar het was wel altijd met zorg gedaan.
                    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                    Member of Han Fan Clan
                    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                    Comment


                    • #11
                      merci HV.

                      over smaken en kleuren moet je kunnen discussiëren hé.
                      Ik denk dat deze poster wel meer 'jouw stijl' is hé..
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        reacties van 3 mensen waw.
                        maar goed dat het gedaan is met de posters, vanaf nu ook bloemen, baby's en pasgetrouwde stellen in dikke, gekleurde kaders dan maar zeker..
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          prachtig gedaan zoals al je posters Tom , ik heb er een grote bewondering voor, en zeker niet stoppen !!!! ik wil nog veel meer van dit soort creatieve dingen zien
                          groetjes, Nina
                          trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                          Member of the Han Fan Clan
                          http://ninasgallery.fotopic.net
                          http://ninas--tutorials.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Merci Nina.
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tom314
                              reacties van 3 mensen waw.
                              maar goed dat het gedaan is met de posters, vanaf nu ook bloemen, baby's en pasgetrouwde stellen in dikke, gekleurde kaders dan maar zeker..
                              ge zegt daar zo iets : posters van dikke gekleurde kaders gevuld met pasgetrouwde bloemen met een stel baby's ... why not !
                              Een gat in de markt !
                              embee ::: nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X