Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste DR test

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste DR test

    Gisteren voor eerst maal geprobeerd een HDR te maken, met een gewone digitale (Samsung WB500)



    graag jullie mening

  • #2
    Re: eerste DR test

    Deze was de originele foto, voor degene die dat willen.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: eerste DR test

      Bijna hetzelfde resultaat, maar met een egalere blauwe lucht, is te behalen door de jpeg in de ACR van PS, LR of PSE te bewerken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: eerste DR test

        Van één foto kunt u nooit een treffelijke HDR foto maken.
        Je moet dus minstens 3 foto's nemen om er een te maken en wel als:
        - een foto met normale belichting
        - een foto met twee stops overbelichting
        - een foto met twee stops onderbelichting
        Ik gebruik voor HDR het programma Photomatix Pro 4 en geloof me gerust, dit is veruit het beste.
        Van uw originele foto kan echter geen HDR gemaakt worden omdat de serre en de planten er rond toegelopen zijn, er zit geen, of bijna geen bruikbare informatie in.

        HIER vind u voldoende informatie om te beginnen.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: eerste DR test

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik gebruik voor HDR het programma Photomatix Pro 4 en geloof me gerust, dit is veruit het beste.
          Sinds ik gisteren aan de slag geweest ben met Nik HDR efex, begin ik dit nu te betwijfelen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: eerste DR test

            Heb ik ook 15 dagen uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld was.
            Alle andere software van NIK vind ik super, maar hun HDR Efex zal nog ferm moeten verbeteren.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: eerste DR test

              er zijn toch genoeg mensen die een gelijkaardig effect als hdr uit 1 foto toveren hoor
              als je dat effect wil op een bewegend doel zal je wel moeten denk ik zo ...

              VB:


              maar het is natuurlijk niet meer de originele hdr bewerking

              grtz
              Last edited by whitte; 2 november 2010, 13:53.

              Comment


              • #8
                Re: eerste DR test

                Oorspronkelijk geplaatst door whitte Bekijk bericht
                er zijn toch genoeg mensen die een gelijkaardig effect als hdr uit 1 foto toveren hoor
                als je dat effect wil op een bewegend doel zal je wel moeten denk ik zo ...

                VB:


                maar het is natuurlijk niet meer de originele hdr bewerking

                grtz
                Een man die we niet meer zo vaak op het BD-forum zien, is Simplephotography. Wel, hij heeft een hele tutorial geschreven over HDR, vertrekkende van slechts één foto.
                Iedereen zal het er wellicht over eens zijn dat meer foto's (met verschillende belichtingen) een beter resultaat zullen opleveren, maar het kan.
                Dit is een link naar zijn (engelstalige) tutorial (opgelet: onmiddellijke download):
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X