Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DxO Optics pro 11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DxO Optics pro 11

    Voor mijn raw-bewerking ben ik van plan om DxO optics pro 11 te gebruiken. Foto's zijn 24 mp (Nikon d610) NEF.

    Aangezien ik een nieuwe PC ga kopen vroeg ik mij af welke specs?
    Zowiezo een SSD schijf (Samsung 250Gb Evo 960) maar dan de twijfel tussen een i3 7100 (2 cores) met 8GB RAM of een i5 7400 (4 cores) met 16GB RAM?
    Ik weet wel dat de 2de keuze beter zal zijn maar vroeg mij af of de 1ste volstaat en aangezien het verschil al gauw € 140 is zou ik dat liever besteden aan een back-up schijf of een restaurant.
    Iemand ervaring met DxO?
    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: DxO Optics pro 11

    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
    Voor mijn raw-bewerking ben ik van plan om DxO optics pro 11 te gebruiken. Foto's zijn 24 mp (Nikon d610) NEF.

    Aangezien ik een nieuwe PC ga kopen vroeg ik mij af welke specs?
    Zowiezo een SSD schijf (Samsung 250Gb Evo 960) maar dan de twijfel tussen een i3 7100 (2 cores) met 8GB RAM of een i5 7400 (4 cores) met 16GB RAM?
    Ik weet wel dat de 2de keuze beter zal zijn maar vroeg mij af of de 1ste volstaat en aangezien het verschil al gauw € 140 is zou ik dat liever besteden aan een back-up schijf of een restaurant.
    Iemand ervaring met DxO?
    Dank bij voorbaat.


    Intel Core® 2 Duo (Intel Core® i5 or higher recommended), AMD Athlon™ 64 X2
    4 GB of RAM (8 GB recommended)
    2 GB avalaible disk space (6 GB recommended)
    Microsoft® Windows® 7 Service Pack 1 (64 bits), Microsoft® Windows® 8 (64 bits), Microsoft® Windows® 8.1 (64 bits), ® Windows® 10 (64 bits)
    DirectX 9.0c Compatible Graphic Card with 512 Mb of VRAM for GPU acceleration
    NVIDIA GeForce Graphic Card 460 or higher, ATI Radeon HD 58xx or higher for OpenCL technology
    Microsoft .NET Framework version 4.6.1.
    maar 140€ aan een restaurant? Dan zou ik toch voor optie 2 gaan, want ge gaat er langer geniet van hebben.

    Comment


    • #3
      Re: DxO Optics pro 11

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      https://support.dxo.com/hc/en-us/art...-Requirements-
      maar 140€ aan een restaurant? Dan zou ik toch voor optie 2 gaan, want ge gaat er langer geniet van hebben.
      Ik gebruik dxo OP11 met een I5-6400 en 16Gb ram & 250Gb Evo 960 (D7200 NEF's) en dit is voldoende maar nu ook niet "wow" van snelheid tijdens de bewerkingen. Dus ik raad je optie 2 aan, al heb ik zelf geen ervaring met de i3.
      Last edited by ZwieberNietStelen; 24 mei 2017, 13:12.

      Comment


      • #4
        Re: DxO Optics pro 11

        Dan lijkt het mij inderdaad toch beter om voor optie 2 te gaan.
        Heb uiteindelijk toch maar een mail naar support DxO gestuurd om meer specifieke info te krijgen want die algemene specs vermelden nooit iets van de grootte vd RAW bestanden waarmee men werkt.

        Comment


        • #5
          Re: DxO Optics pro 11

          DxO is op zichzelf al geen snelheidsduivel.
          Bij mij draait dat ook op een "oude" Core2 Duo CPU met 8 GB geheugen.
          Maar zelfs op mijn eerste Pc met i5 3,40GHz 16GB memo en een 250GB Samsung SSD start DxO heel traag op.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: DxO Optics pro 11

            Persoonlijk heb ik altijd DxO OP sneller gevonden dan bv Lightroom.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X