Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorkijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doorkijk

    Goedeavond iedereen

    enige tijd geleden, zag ik hier een (voor mij dan toch ) een aantal zeer mooie bewerkingen, het leek of de foto's genomen waren door een doorkijk. ook het idee, om de doorkijk naast elkaar te plaatsen, als hulp, bij een panorama-foto die niet helemaal netjes past, vond ik geweldig. Daar ik een Leek ben ( met grote L ) is hier mijn vraag. Hoe maak je een doorkijk ( liefst zo eentje alsof je in een kasteel bent )
    Toffe en vriendelijke groetjes,

    Wolfke

    Wolfke, ik heb uw topic naar hier verplaatst, is meer thuis hier. >Mod T&T
    Last edited by teddy-bear; 26 augustus 2004, 09:49. Reden: Verplaatst >Mod T&T
    Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

  • #2
    Re: Doorkijk

    Allereerst heb je een foto van zo'n doorkijk nodig (foto 1). Misschien een die je zelf hebt gemaakt of anders moet er op het net wel iets te vinden zijn. Daarnaast heb je een afbeelding nodig die je door de doorkijk ziet (foto 2).
    Van de afbeelding met de doorkijk selecteer je het gedeelte wat niet nodig is (dus dat wat je door het "raam" ziet). Dit delete/verwijder je zodat dat gedeelte doorzichtg wordt. Het verkregen plaatje leg je over foto 2. Door met het "raam" te schuiven kun je bepalen wat je wel en wat je niet te zien krijgt.
    Het is wel even uitproberen als je nog niet zo bederven bent met het werken met lagen.

    suc6
    Rene Wolf
    renewolf.fotopic.net
    Bietschtalviaduct in model

    Comment


    • #3
      Re: Doorkijk

      Mijn hartelijke dank,na een beetje proefdraaien, ben ik er dan toch vrij behoorlijk in geslaagd ( ik heb wel de " doorkijk " gekopieerd,ik hoop dat het mocht??)
      Nogmaals mijn oprechte dank
      Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

      Comment


      • #4
        Re: Doorkijk

        Ik ben wel benieuwd naar het resultaat
        Rene Wolf
        renewolf.fotopic.net
        Bietschtalviaduct in model

        Comment

        Working...
        X