Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal bewerkt of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal bewerkt of niet?

    Hallo,

    Graag had ik eens geweten of er software bestaat die kan kontroleren of een foto digitaal bewerkt is of niet. Bedoeling is dat je kan zien of er aan de originele foto iets veranderd is, of niet..

    Mvrgr Hans
    Nikon D5200 - Tamron A14 18-200mm - Nikkor AF-S 50mm 1:1.8 G

  • #2
    Re: Digitaal bewerkt of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door hv66 Bekijk bericht
    Hallo,

    Graag had ik eens geweten of er software bestaat die kan kontroleren of een foto digitaal bewerkt is of niet. Bedoeling is dat je kan zien of er aan de originele foto iets veranderd is, of niet..

    Mvrgr Hans
    Wetenschap hieromtrend staat al ver, maar enkel binnen forensische toepassingen... een commercieel pakket hiervoor bestaat volgens mij niet...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal bewerkt of niet?

      Nikon heeft daar samen met Lexar iets voor, dit was een eis van de Londense politie voor overschakeling op digitaal. In de menu's van een aantal camera's zie je dan ook 'beeld authentiteit". Het geld alleen voor NEFs.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal bewerkt of niet?

        Ik dacht dat ik hier eens iets over gelezen had in een magazine. Adobe is deze software aan het ontwikkelen, maar dacht neit dat er al een release was... Zal thuis nog eens kijken, en als ik er iets over terug vind, laat ik het even weten...

        Als je een Canon reflex hebt, bestaat wel een data verification kit, maar die is heel prijzig. Denk ook niet dat dit de oplossing is die je zoekt...

        greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal bewerkt of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
          Ik dacht dat ik hier eens iets over gelezen had in een magazine. Adobe is deze software aan het ontwikkelen, maar dacht neit dat er al een release was... Zal thuis nog eens kijken, en als ik er iets over terug vind, laat ik het even weten...

          Als je een Canon reflex hebt, bestaat wel een data verification kit, maar die is heel prijzig. Denk ook niet dat dit de oplossing is die je zoekt...

          greetz,
          idd dat artikel van clickx magazine nr170.
          Adobe Labs werkt aan een tool IMAGE FORENSICS en heeft een andere tool klaar die identieke pixels in de zelfde image kan opsporen en laten uitlichten. Het antikloonfilter.

          Comment

          Working...
          X