Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diaposetieven

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diaposetieven

    Beste forum bezoekers.

    Kan er iemand mij vertellen of het de moeite is om dia's op CD te laten zetten.


    Pentax optio 430 RS
    Nikon D70
    BD0076BE
    Website: http://users.telenet.be/miloke/miloke/

  • #2
    Beetje vreemde vraag. Hangt ervan af wat de bedoeling is. Wil je dia's kunnen bekijken zonder je projector annex scherm te moeten opstellen? Dan kan het inderdaad interessant zijn aangezien je ze dan op je PC of gewoon op TV kunt bekijken.

    Of mogelijk wil je oude dia's retoucheren in een grafisch pakket als Photoshop. Daartoe heb je een digitale versie nodig.

    Of was je vraag gewoon of het duur is?

    Frank

    Comment


    • #3
      Ja Frank ik heb mijn vraag misschien verkeerd gesteld.
      Het is inderdaad de bedoeling om mijn dia's op mijn computterscherm te kunnen bekijken inplaats van steeds maar dat scherm en projector te moeten opstellen.
      Maar ja, misschien is dat wel wat te kostelijk (aankoop diafilm plus extra kosten om te laten op CD zetten) maar ik veronderstel dat een diascanner ook niet goedkoop is. Dus wat is het beste.

      groetjes
      Miloke

      Pentax optio 430 RS
      Nikon D70
      BD0076BE
      Website: http://users.telenet.be/miloke/miloke/

      Comment


      • #4
        Als ik van u was zou ik mij een gewone scanner A4 aanshaffen bv een Epson die de funktie kan van ook dia's te scannen
        Die zijn tegenwoordig niet duur meer en zo kun je zelf je foto's scannen en een beetje bijwerken waar je wil


        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

        Comment


        • #5

          Als ik van u was zou ik mij een gewone scanner A4 aanshaffen bv een Epson die de funktie kan van ook dia's te scannen
          Die zijn tegenwoordig niet duur meer en zo kun je zelf je foto's scannen en een beetje bijwerken waar je wil
          Een diascanner geeft wel een betere kwaliteit en kost ook niet meer zo duur. Als het echt veel dia's zijn is deze oplossing goedkoper dan het laten doen. Je hebt natuurlijk ook nog CD-brander nodig.

          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

          Comment


          • #6
            heb ik eens laten doen om te vgl met digi foto's

            ik kreeg een kodak photocd met een schrale resolutie van amper 1megapixel, maar de scan was wel van uitzonderlijke kwaliteit

            mijn analoge foto's/dia's laat ik steevast ook op CD afleveren, omdat ik het scannen om de foto's op het web te zetten dan niet meer hoef te doen.. als je daarintegen je dia wilt bewerken in PS en dan terug afdrukken op groot formaat (50x70), dan kan je best zelf scannen als je een goede scanner hebt (kleurecht, scherp)

            als je een goedkope scanner (-250€) wilt die z'n werk goed doet, dan zou ik een agfa scanner kunnen aanbevelen, de meegeleverde soft is voor huis tuin en keukengebruik echt goed. de oude E50 en E52 hebben zeker een negatiefscan zone, van de huidige modellen weet ik het niet.

            wil je professioneel scannen dan zijn de +1000€ modellen van HP niet te versmaden

            Comment


            • #7
              Hallo lui,

              Op de Agfa Snapscan E50 zit in het deksel een speciaal lichtbakje om dia's te kunnen scannen. Ik heb er met goed resultaat mijn 35mm dia's en zelfs delen van mijn 6x6cm dia's en negatieven mee gescand en zelfs op A4 formaat afgedrukt. De Agfa scanners worden gedumpt omdat mijnheer Agfa de productie staakt maar gelukkig niet de support.

              Maar als je ECHT goede kwaliteit wilt is een echte diascanner uiteindelijk toch beter.

              Groetjes,
              Willem


              Canon PowerShot S40
              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

              Comment

              Working...
              X