Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dfine 2 nik software

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dfine 2 nik software

    hallo, hoe kan ik alleen noise weghalen op de achtergrond en niet op het onderwerp zelf (bv: vogel ?), in photoshop is dat werken in lagen maar dat zie ik niet zitten .

  • #2
    Re: dfine 2 nik software

    Ofwel de borstel gebruiken in Nik Define, ofwel je vogel selecteren, selectie omkeren en Define enkel op je selectie laten werken. In beide gevallen hebben we een extra laag en gebruiken we een laagmasker.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: dfine 2 nik software

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ofwel de borstel gebruiken in Nik Define, ofwel je vogel selecteren, selectie omkeren en Define enkel op je selectie laten werken. In beide gevallen hebben we een extra laag en gebruiken we een laagmasker.
      Ik werk in lightroom , dus ik heb de brush niet denk ik. En met automatisch profiel kom ik toch ook al een eind of niet ?
      Last edited by tav; 8 juli 2013, 00:50.

      Comment


      • #4
        Re: dfine 2 nik software

        Volgens mij kun je in Lightroom (zonder Nik Define) ook de "noise" wegborstelen. Je beschikt wel over een borstel (waarvan je grootte, transparantie en effect kunt aanpassen) die een masker legt:


        Uiteraard kun je vanuit Lightroom "Edit in..." Nik Define kiezen (ik werk nooit op die manier, omdat ik de lagen en laagmaskers van Photoshop verkies). Deze afbeelding is bv Nik Define vanuit Photoshop:


        Ik zie wel dat als je van Lightroom naar Nik Define gaat, dat je NIET over de borstel van Nik beschikt, in tegenstelling tot vanuit Photoshop.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X