Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DeNoise AI v2 vs. v3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DeNoise AI v2 vs. v3

    Ik heb een licentie voor Topaz Denoise AI v2, maar krijg melding dat er een recentere update is die niet in mijn gratis updates zit.
    Iemand al ervaringen de nieuwe versie en is de update de moeite waard?
    Ik gebruik die vooral voor foto's van dansvoorstellingen (hogere iso's).
    Last edited by Stefan_C; 19 november 2021, 17:54.

  • #2
    Re: DeNoise AI v2 vs. v3

    Is me niet duidelijk om welke Denoise (of Denise in je tekst!) het gaat. Topaz misschien? Of ON1?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: DeNoise AI v2 vs. v3

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Is me niet duidelijk om welke Denoise (of Denise in je tekst!) het gaat. Topaz misschien? Of ON1?
      Inderdaad die van Topaz (originele post aangepast) :-)
      Ik gebruik het vrij veel, maar de prijs is nogal hoog om een update te doen...

      Comment


      • #4
        Re: DeNoise AI v2 vs. v3

        Ik gebruik het niet, ik gebruik sinds jaren die van DXO NIK Collection.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: DeNoise AI v2 vs. v3

          Mijn abo ging tot 3.2.2, ik kan me geen spectaculaire veranderingen herinneren.
          Integendeel misschien, vroeger gebruikte ik vooral Denoise omdat er een goede balans was tussen ruisreductie en verscherping, en het ook veel sneller werkt dan Sharpen.
          Ik zie mij de laatste tijd meer naar Sharpen grijpen.

          Comment


          • #6
            Re: DeNoise AI v2 vs. v3

            Denoise van Topaz hen je toch gekocht en de updates zijn en blijven gratis.
            Er hangt daar geen abonnement aan vast.
            Ik heb ook al de updates van Scharpen, Gigapixel en Denoise geinstalleerd maar zie er ook geen verschil in.

            Comment


            • #7
              Re: DeNoise AI v2 vs. v3

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Denoise van Topaz hen je toch gekocht en de updates zijn en blijven gratis.
              Er hangt daar geen abonnement aan vast.
              Ik heb ook al de updates van Scharpen, Gigapixel en Denoise geinstalleerd maar zie er ook geen verschil in.
              De Topaz AI-serie is de (eerste?) uitzondering op het 'eens betalen, alle updates gratis' principe. In tegenstelling tot Adobe bv, houd je wel het programma dat je hebt, maar voor €49,- per jaar kun je één vd de Topaz AI apps updaten. Voor €99,- krijg je een jaar lang alle updates voor de vijf (?) AI apps, maar je bent niet verplicht om te updaten.
              Het gaat om Topaz Sharpen AI, Denoise AI, Mask AI, Gigapixel AI, Video Enhance AI...
              Topaz Adjust AI valt niet onder deze regel.
              Last edited by LesC; 20 november 2021, 08:02.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: DeNoise AI v2 vs. v3

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Denoise van Topaz hen je toch gekocht en de updates zijn en blijven gratis.
                Er hangt daar geen abonnement aan vast.
                Ik heb ook al de updates van Scharpen, Gigapixel en Denoise geinstalleerd maar zie er ook geen verschil in.
                De updates zijn gratis zolang het in dezelfde versie blijft van het programma, eens een nieuwere release zit die niet meer in de aankoop blijkbaar.
                Indien de verbeteringen marginaal zijn, ga ik niet nog eens betalen (ook al vind ik het een goed programma om een gebalanceerde correctie uit te voeren in ruis en toch het detail terug te winnen, handiger dan in PS, al kan dat ook al geëvolueerd zijn ondertussen).

                Bedankt ook aan iedereen die reageert.

                Comment


                • #9
                  Re: DeNoise AI v2 vs. v3

                  Bij mij is dat hetzelfde, voor Topaz Denoise AI en Sharpen AI.
                  De nieuwe versies kan je ook toepassen op RAW bestanden. Als je echter vanuit Lightroom of Photoshop werkt en ze als plugins gebruikt, dan heb je dat niet nodig.
                  Als je iets meer kwaliteit wilt en je RAW's eerst door Topaz haalt, dan heb je de originele RAW's niet meer om ze verder te bewerken in LR of PS. Het worden dan andere bestanden met de ruisverwijdering en/of verscherping al toegepast. DNG's ook een soort RAW, maar extra plaats nodig op de harde schijf.
                  Behalve dat zitten er nog enkele verbeteringen aan de maskers etc.
                  Voor mij onvoldoende om voor een jaar updates 49 of 99 euro te betalen. Die 99 euro kan interessant zijn als je meer Topaz software gebruikt, dan heb ja daar alle update gedurende 1 jaar voor. Voor de 2 die ik gebruik vind ik het vrij duur.
                  Ze hebben misschien gelijk dat ze hun betere klanten voordeel geven, maar zoals gezegd, ik hou het bij mijn gebruikelijke werkwijze en dan zijn deze updates niet nuttig voor mij.
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: DeNoise AI v2 vs. v3

                    De updates zijn gratis zolang het in dezelfde versie blijft van het program
                    Nee, je hebt een licentie voor 1 jaar van moment aankoop / verlenging.

                    Comment


                    • #11
                      Re: DeNoise AI v2 vs. v3

                      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                      De updates zijn gratis zolang het in dezelfde versie blijft van het program
                      Nee, je hebt een licentie voor 1 jaar van moment aankoop / verlenging.
                      Zo is het.

                      Comment

                      Working...
                      X