Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deNoise AI problemo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • deNoise AI problemo

    Als ik een foto door DeNoise AI haal en deze dan opsla dan zie ik enkel een thumbnail.
    Veel kunt ge niet instellen in dat progje en ik zou begot niet weten hoe ik het moet oplossen.
    Iemand die me een duwke kan geven in de goede richting?
    Last edited by Red Falcon; 28 april 2019, 10:35.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: deNoise AI prolemo

    Ik ben dat probleem nog niet tegen gekomen, en daarom kan ik er ook geen oplossing voor bedenken.
    Gebruik je Topaz Denoise AI apart, of als plugin in Photoshop, Lightroom of Elements ? (ik gebruik die zelf als plugin in Elements).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: deNoise AI prolemo

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ben dat probleem nog niet tegen gekomen, en daarom kan ik er ook geen oplossing voor bedenken.
      Gebruik je Topaz Denoise AI apart, of als plugin in Photoshop, Lightroom of Elements ? (ik gebruik die zelf als plugin in Elements).
      Ik gebruik het apart, Bart.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: deNoise AI prolemo

        ik heb het net even uitgeprobeerd als stand alone, bij mij blijven de pixelafmeteingen gelijk en de bestandsgrote neemt iets toe.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: deNoise AI prolemo

          Ik ben in de Topaz Denoise AI Facebook groep een dergelijk probleem tegengekomen, maar intussen zou het verholpen zijn. Er zijn al twee updates geweest sinds lancering; we zitten nu aan versie 1.0.3.
          Ik meen me te herinneren dat het met RAW bestanden was; maar ik heb nu zelf een paar erg 'ruisrijke' RAWs (afkomstig van mijn G9) geprobeerd, en achteraf bewaard als 16-bits tiff, en geen enkele verkleining.
          Je weet toch dat je zelf een paar schuivertjes in te stellen hebt?


          en bij de Preferences de onderste lijn op 'High' zetten, heeft een flink effect op de verwerkingssnelheid, enfin bij mij toch.
          Last edited by LesC; 27 april 2019, 12:29.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: deNoise AI prolemo

            Kijk tijdens het opslaan bij "save image as" of je een bestandsformaat hebt aangegeven dat compatibel is met de programma's op je computer.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: deNoise AI prolemo

              @ Les: ik heb dus dezelfde versie en alle instellingen zijn zoals die van u.
              Maar als stanalone blijf ik thumbnails krijgen.
              Als ik Denoise vanuit Ps gebruik dan behoud ik dezelfde grote.

              @ Bart:Ik save ze als jpg want ik ben nog aan het perfectioneren toe.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X