Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell U3011 monitor voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell U3011 monitor voor fotobewerking

    Ik ben aan't kijken naar een nieuwe 30" monitor voor fotobewerking. Ben na meer dan 6 jaar nog steeds tevreden van mijn Dell 2405FPW (met PVA panel), maar het mag wat groter zijn. Daarom had ik een Fujitsu P27T-6 27" bijgekocht, maar het werken op 2 schermen is toch niet zo praktisch (en de kleuren zijn op het IPS panel van de Fujitsu nooit hetzelfde te krijgen als op de Dell).

    De Dell U3011 (heeft een H-IPS panel) lijkt me een interessant scherm om weer 6 jaren verder te kunnen. Heeft er iemand ervaring met dit scherm? Liefst zou ik 'm eens willen in actie zien alvorens ik 'm aankoop.

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Dell U3011 monitor voor fotobewerking

    Dat is natuurlijk een bijzonder scherm ... 30" ... maar ik denk niet dat je veel gebruikers gaat tegenkomen van dit scherm.

    Je gaat hiermee een resolutie van 2560x1600 px binnenhalen, maar kan je voor die prijs niet beter 2x de U2410 kopen ? Dan kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit (afhankelijk waar je hem koopt) maar dan heb je wel een totaal aantal pixels van niet minder dan 3840x1200 (of je zet ze beide in portrait, kom je op 2400x1920 uit) en vermits het beide Dell IPS schermen zijn krijg je de kleuren wel zo goed als identiek.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Dell U3011 monitor voor fotobewerking

      voor fotobewerking is het vaak ook belangrijk om het beeldscherm te kunnen calibreren. Dit is belangrijk wanneer je de beelden achteraf graag wil (laten) afdrukken.
      Ikzelf werk ook graag met een grote beeldschermoppervlakte, maar het is nog net iets (eigenlijk véél) belangrijker dat kleuren en contrasten correct worden weergegeven.

      LaCie heeft schitterende displays, en als het in je budget past zijn de CG-series-displays van Eizo de creme de la creme.

      Comment

      Working...
      X