Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d750 - cs6 - camera raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d750 - cs6 - camera raw

    Ik doe waarschijnlijk iets megastom, maar het lukt me niet om Nikon D750 NEFs in CS6 in te lezen.
    Ik downloadde via Adobe de enige link die beschikbaar is met als titel : camera raw plugin and converter 8.7
    De conversie naar dng werkt, maar ik wil graag dat ik mijn NEFs gewoon in CS6 kan inladen.
    Op de adobe site is geen aparte link beschikbaar voor de camera raw plugin.
    (https://supportdownloads.adobe.com/p...qF8D5woDkRCLVQ)
    Waar kan ik die vinden?
    Of indien die ingewerkt zit in de link die ik reeds gebruikte, hoe krijg ik mijn CS6 uitgelegd om de camera raw versie te updaten.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: d750 - cs6 - camera raw

    hoe krijg ik mijn CS6 uitgelegd om de camera raw versie te updaten
    Dat gaat niet meer lukken, dat is allemaal overgeheveld naar cloud

    Comment


    • #3
      Re: d750 - cs6 - camera raw

      Overstappen naar CC (abo-systeem), of de concurrentie (DxO PhotoLab, Affinity Photo, ON1 Photo RAW...), of omzetten met de gratis DNG Convertor van Adobe en met CS6 verder werken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: d750 - cs6 - camera raw

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Ik doe waarschijnlijk iets megastom, maar het lukt me niet om Nikon D750 NEFs in CS6 in te lezen.
        Ik downloadde via Adobe de enige link die beschikbaar is met als titel : camera raw plugin and converter 8.7
        De conversie naar dng werkt, maar ik wil graag dat ik mijn NEFs gewoon in CS6 kan inladen.
        Op de adobe site is geen aparte link beschikbaar voor de camera raw plugin.
        (https://supportdownloads.adobe.com/p...qF8D5woDkRCLVQ)
        Waar kan ik die vinden?
        Of indien die ingewerkt zit in de link die ik reeds gebruikte, hoe krijg ik mijn CS6 uitgelegd om de camera raw versie te updaten.
        Zal niet meer werken in CS6.
        Ik werk reeds sinds jaar en dag met Nikon Capture NX-D, geen enkele raw converter is beter dan deze van Nikon zelf.
        Heeft op zichzelf reeds heel wat mogelijkheden en na omzetten om er bv. puur te gaan op photoshoppen geen enkel probleem.

        Comment


        • #5
          Re: d750 - cs6 - camera raw

          Ik denk eveneens dat het niet lukken gaan. De jongste versie van ACR dat CS6 ondersteunt is zeer oud. Ik heb hetzelfde probleem een tijd geleden meegemaakt. Het was niet precies met de D750, maar wel met Nikon-camera’s die recenter dan CS6 waren. Ik heb veel gefoefeld et soms lukt het, soms niet. Bij mij is het niet erg want mijn camera’s zijn niet recent en Lightroom ondersteunt die.

          Je hebt altijd de mogelijkheid om naar DNG te converteren of naar CC over te stappen. Maar ik denk dat als een deur sluit, kan je een poort openen. Waarom niet na te denken om gratis-software te gebruiken? Er bestaat veel software om de NEF’s te ontwikkelen. En bovendien kan ook dienen om de foto’s te organiseren enz.

          Comment


          • #6
            Re: d750 - cs6 - camera raw

            Ik zou adviseren om Corel Aftershot Pro aan te kopen. Is niet erg duur. Die werkt dan als fotomanager en RAW ontwikkelaar.

            Alle fotos die je maakt kan je dan beheren, en basis afwerken in Aftershot. Enkel de beste en geselecteerde foto´s kan je dan via het TIFF formaat doorsturen (gaat automatisch) naar Photoshop CS6.
            Dat lijkt mij de goedkoopste en meest doelgerichte oplossing. Werkt perfect.

            Comment

            Working...
            X