Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

correctie van lensvervorming in LR 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • correctie van lensvervorming in LR 5

    Hallo,
    Ik heb verschillende jaren geleden LR5 geïnstalleerd op mijn MacBook en voor mij was dat meer dan voldoende om foto's te bewerken. Dus heb ik nooit eraan gedacht om die abonnementsformules te nemen.
    Eén van de functies die ik regelmatig gebruikt heb is de tool om lensvervormingen te corrigeren. Vooral voor gebouwen is dit een interessante en onmisbare tool. Ik had de mogelijkheid om dit automatisch door het LR programma te laten uitvoeren ofwel manueel met verschillende schuivers: vervorming, verticaal, horizontaal enz.
    Sedert enige tijd is me opgevallen dat deze tool niet meer in mijn programma zit (ofwel ergens anders verborgen).
    Heeft iemand dat ook opgemerkt of heb ik iets onbewust veranderd aan mijn LR instellingen?
    Kan iemand mij verder helpen om deze tool opnieuw zichtbaar te maken?
    Ik ben geen freak van deze dingen en heb nooit cursussen hierover gevolgd maar deze tool is wel handig en het zou spijtig zijn om die te moeten missen.
    Bedankt alvast voor de hulp,
    Raf.

  • #2
    Re: correctie van lensvervorming in LR 5

    Dus jij ziet rechts bij je panels dit niet meer?


    Heb je al geprobeerd om op een van de panels rechts te klikken, en 'm "aan" te zetten in het menu?


    Of zie je 'm hier ook niet tussen staan?

    LR 5.7 op Mac OS 10.14.6
    Last edited by LesC; 27 april 2020, 08:47.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: correctie van lensvervorming in LR 5

      Hallo LesC,

      Bedankt voor de hulp!
      Ik heb eens rechts geklikt op een panel en inderdaad "lens corrections" stond niet meer aangevinkt.Ik kan me niet herinneren hoe dat zou gekomen zijn. Misschien omdat ik onlangs een update gedaan heb naar OS 10.12 of mijn browser Firefox naar versie 75.0?
      In elk geval probleem is opgelost.
      Nogmaals bedankt,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: correctie van lensvervorming in LR 5

        Met plezier gedaan!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X