Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corel Photo Paint

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corel Photo Paint

    Hallo,

    Ik heb op vakantie een prachtige foto genomen van mijn kleindochter. Helaas staan de voeten van mijn vrouw erbij op. Deze zou ik graag "wegtoveren".

    Ik bewerk mijn foto's met Photo Paint van Coreldraw, maar ben een absolute beginner.

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik met dat programma die voeten kan wegwerken ?

    groetjes
    Fuji x 100 f

  • #2
    Re: Corel Photo Paint

    het hangt wat af van de situatie.

    * je kan de foto gewoon bijsnijden en de voeten wegsnijden.
    * je kan een overgang maken waarbij je de voeten geleidelijk minder zichtbaar laat worden

    post eens de foto

    Comment


    • #3
      Re: Corel Photo Paint

      zal ik zeker doen, maar moet eerst nog uitdokteren hoe het moet. Ik heb nl. nog nooit een foto gepost. (was alleen een "lezer" van dit forum)
      Fuji x 100 f

      Comment


      • #4
        Re: Corel Photo Paint

        voetjes wegvegen is eenvoudig, dus we wachten op de foto
        Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

        Comment


        • #5
          Re: Corel Photo Paint



          Ik hoop dat mijn foto erop staat. Mijn eerste keer
          Fuji x 100 f

          Comment


          • #6
            Re: Corel Photo Paint

            beetje te klein
            maar naar wat ik zie zal dat gemakkelijk te verwijderen zijn.

            eventueel een link posten naar de originele foto?
            Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

            Comment


            • #7
              Re: Corel Photo Paint

              Zal straks de link posten, maar kan je ook, indien mogelijk, de stappen uitleggen, zodat ik weet wat er moet gedaan worden en ik dat in de toekomst ook kan toepassen.
              Fuji x 100 f

              Comment


              • #8
                Re: Corel Photo Paint



                Hierbij de nieuwe foto en het adres.

                Fuji x 100 f

                Comment


                • #9
                  Re: Corel Photo Paint



                  Heb geprobeerd om de voet weg te werken met de clone brush , op een kleine foto gaat dit maar ik denk dat het op een grote te hard gaat opvallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Corel Photo Paint

                    Bedankt voor de reactie, maart kan je me ook uitleggen hoe dat moet met de Photo Paint ?
                    Fuji x 100 f

                    Comment


                    • #11
                      Re: Corel Photo Paint

                      Ben eigenlijk nog maar pas begonnen met "photoshoppen" , dit heb ik echter met paint shop pro gedaan . Maar ik denk dat er in Photo Paint ook we een soort clone brush moet zitten. Met een clone Brush kan je selecteren wat je wilt klonen en daarna op dezelde manier als een gewone brush met het gekloonde beeld schilderen. Om de voet hier weg te werken heb ik delen rond de voet geselecteerd en daarna over de voet geschilderd. Gebruik de help bji Photo Paint om de clone brush te vinden en daarna zal je wel zien dat het niet zo moeilijk is .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Corel Photo Paint

                        Zal ik zeker uitzoeken en proberen
                        Fuji x 100 f

                        Comment


                        • #13
                          Re: Corel Photo Paint

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blackeagle

                          Heb geprobeerd om de voet weg te werken met de clone brush , op een kleine foto gaat dit maar ik denk dat het op een grote te hard gaat opvallen.
                          In tegendeel correctiefouten vallen altijd meer op bij een kleine foto. Heb je minder marge.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Corel Photo Paint

                            Het kloongereedschap kan je in Corel Photo Paint 11 NL vinden via het Menu => Venster dan Werkbalken, aanvinken dan van Kloongereedschap. Het 1ste icoontje is de kloonborstel, met de rechtermuis klikken op de pixels welke je wilt gebruiken om te klonen, je zal zien dat in de omtrek van de borstel een kruis zal komen. Dan ga je naar de plek om de pixels neer te zetten en daar klikken met de linkermuistoets. Dus met rechts altijd nemen en met links verven. De eigenschappen van de borstel kan je dan ook ergens in een bijgekomen werkbalk wijzigen. Ik hoop dat het wat goed omschreven is.
                            Groeten,

                            Paul

                            Comment


                            • #15
                              Re: Corel Photo Paint

                              Bedankt voor de reakties. Heb weer iets bijgeleerd wat, naar ik vermoed, veel gebruikt zal worden.
                              Fuji x 100 f

                              Comment

                              Working...
                              X