Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiekaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communiekaartje

    Weet er iemand een degelijke site om communiekaartjes te maken aub?

  • #2
    Re: communiekaartje

    [Mod-LesC]Verplaatst van Software naar Fotobewerking. In dit subforum zul je wel meer vinden over allerhande kaartjes, ook communiekaartjes.[/Mod]

    Wat bedoel je exact met "maken"?
    Dat kan namelijk gaan van zeg maar het aanleveren van een foto door jou en het krijgen van een stapeltje gedrukte kaarten. Maar het kan evengoed zijn dat jij (zoals je hier meer topics zult vinden) een volledig kaartje ontwerpt (b.v. een drieluikje) en enkel naar een geschikt afdrukcentrale zoekt.
    Tenslotte wil je misschien een fotograaf, die alles (van foto maken tot afdrukken leveren) voor z'n rekening neemt?
    Gelieve dus daarom je vraag wat te verduidelijken.

    Misschien kun je hier beginnen lezen:
    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: communiekaartje

      De foto's heb ik reeds gemaakt maar het gaat dus idd over het ontwerpen en doorsturen naar een afdrukcentrale.

      Comment


      • #4
        Re: communiekaartje

        En hoever reikt jouw kennis/je vaardigheden van b.v. Photoshop? Ben je van plan het zelf te doen, en zoek je wat hulp, of wil je alles "uitbesteden"?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: communiekaartje

          Het is in opdracht voor iemand anders.
          Photoshop nog geen kennis, wel Lightroom maar vrees dat dit te beperkt zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: communiekaartje

            Klopt (volgens mij toch). Lightroom is schitterend voor het ontwikkelen van je (RAW) foto's, maar als je verschillende foto's (denk lagen, laagmaskers...) wilt bijeenbrengen, b.v. in een strak of speels drieluikje, met toevoeging van tekst en teksteffecten, dan heb je een programma als Photoshop of Photoshop Elements nodig.
            Ik heb drie modules Photoshop gevolgd, en inderdaad: de cursus spitste zich eer toe op alle tekenmogelijkheden van het programma (bv voor het maken van kaartjes), dan op pure fotobewerking, wat ik liever had gehad.
            Dat gezegd zijnde, d'er zijn hier een aantal 'artiesten' terzake, en ik geloof wel dat de ene of de andere nog wat goede raad (en/of daad?) voor je zal hebben!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: communiekaartje

              kijk es naar "the gimp" gratis en bijna dezelfde mogelijkheden als het veel te dure photoshop
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: communiekaartje

                Je kan via google (of éénder welke andere zoekrobot) een heel aantal photoshop tutorials vinden, daar zitten er ook wel tussen voor kaartjes en dergelijkte te maken.
                Racing Pics
                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                Comment


                • #9
                  Re: communiekaartje

                  Ik ontwerp communiekaartjes voor vrienden en familie altijd in photoshop

                  Comment


                  • #10
                    Re: communiekaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
                    Ik ontwerp communiekaartjes voor vrienden en familie altijd in photoshop
                    Ik maak mijn ontwerpen altijd in CorelDRAW

                    Comment

                    Working...
                    X