Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiekaart maken zoals voorbeeld

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiekaart maken zoals voorbeeld

    Hallo

    Ik ben nieuw op het forum en had graag wat hulp gehad bij het maken van dit kaartje in bijlage.
    Weet er iemand hoe ik zo'n communiekaartje (zie voorbeeld) kan maken in photoshop?

    Dat zijn geen witte lijnen dat ze door de foto tekenen want het resultaat is niet hetzelfde.
    Ik heb dat eerst geprobeerd.
    Het lijkt mij erop dat die foto's versneden en verschoven zijn op een witte achtergrond?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Last edited by Vincentje; 1 april 2013, 20:22.

  • #2
    Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

    Hallo,
    Ik weet niet hoeveel je van fotoshop kent maar dit is eigenlijk eenvoudig: maak een lege nieuwe foto aan met de maten die je wil, sleep iedere foto die je wil in een aparte laag op /langs/over elkaar en maak de lijnen, klaar. Belangrijk hier is om je fotos aan elkaar aan te passen, zodat er niet te veel verschillende kleuren in voorkomen.Ook de tekstdelen zijn afgestemd op de algemene kleurtoon in het geheel.
    Mogelijk was bovenstaande uitleg chinees, maar met een basiskennis van lagen moet dit lukken.

    Beste groeten,

    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

      Zo zou ik het doen:

      Je maakt een witte achtergrond aan (die kleur kan je dan later nog altijd aanpassen).
      Je maakt een nieuwe laag en zet daarop het eerste vierkantje. Je selecteert een vierkantje en vult het dan met een kleur (willekeurig).
      Je dupliceert de laag met het vierkantje zodat je exact dezelfde bekomt en die verplaats je dan.
      Door met verschillende lagen te werken, kan je lagen distribueren en aligneren zodat de vierkantjes mooi uitgelijnd staan.
      Als je klaar ben, dan heb je die layout maar nu dan met gekleurde vierkantjes (bv rood).
      Nu kan je eventueel al die vierkanten-lagen samenvoegen tot 1 laag (ctrl+E).
      Vergeet niet de template op te slaan om later nog eens te kunnen gebruiken.

      Open de gewenste foto. Copier de volledige foto (CTRL+A en dan CTLR+C).
      Ga terug naar je template en selecteer de laag met gekleurde vierkantjes.
      Kies de magic wand om een kleur te selecteren (zorg dat je continue op hebt staan, anders worden alle rode vierkantjes geselecteerd).
      Selecteer via de magic wand nu al de vierkantjes die je wenst te gebruiken voor de foto.
      Gebruik nu niet "paste" maar "paste-into", er wordt nu een nieuwe laag aangemaakt waar de selectie als masker wordt ingesteld.
      De foto lijkt nu achter die witte achtergrond te liggen. Je kan de foto verkleinen met free-transform (let op vervormingen, dus shift gebruiken). En je kan de foto ook achter het masker verschuiven tot je het gewenste resultaat hebt.

      Herhaal die stap nu voor de andere foto's die je nog extra wilt toevoegen.

      De vierkantjes die je niet gebruikt hebt om een foto achter te steken geef je nu eventueel een andere kleur (zoals het grijs en blauw in het voorbeeld). En zet er nog enkele tekst-lagen op om het af te werken.
      Tip: Zet eens een schaduw op zo'n tekst dan springt die vaak iets meer uit de foto.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

        Bedankt voor de informatie, ik zal het eens proberen, van zodra het gelukt is zal ik het zeker laten weten.
        In ieder geval heb ik nu een idee om eraan te beginnen.
        Ik heb wel wat ervaring met photoshop maar het is eerder in het bewerken van foto's en niet zozeer in het creatieve met photoshop.

        Hartelijk dank
        Vincent

        Comment


        • #5
          Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

          Bedankt het is perfect gelukt. Net wat ik wou.

          Comment


          • #6
            Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

            ... laat eens zien wat je ervan gemaakt hebt?

            Comment


            • #7
              Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

              Beste,
              Ik ben nieuw op het forum van belgiumdigital en kan het voorbeeld niet zien.
              Ik heb volgende week zondag een communicant en zou graag nog een kaartje maken.

              Comment


              • #8
                Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

                Oorspronkelijk geplaatst door jnilis Bekijk bericht
                Beste,
                Ik ben nieuw op het forum van belgiumdigital en kan het voorbeeld niet zien.
                Ik heb volgende week zondag een communicant en zou graag nog een kaartje maken.
                Als je wat raad nodig hebt, geef maar seintje. Ik heb er de laatste weken verschillende gemaakt, dus de standaard designs ken ik ondertussen al wat
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

                Comment


                • #9
                  Re: Communiekaart maken zoals voorbeeld

                  Oorspronkelijk geplaatst door jnilis Bekijk bericht
                  Beste,
                  Ik ben nieuw op het forum van belgiumdigital en kan het voorbeeld niet zien.
                  Ik heb volgende week zondag een communicant en zou graag nog een kaartje maken.
                  Moderator Note: Dit bericht is intussen drie jaar oud, en intussen heeft de topic starter zijn/haar voorbeeld wellicht verwijderd. Ik sluit deze topic, maar mocht je problemen hebben met het maken van een kaart, start je eigen topic, en je zult zeker hulp krijgen, onder meer van timdelma, diegene die op jouw post antwoordt.

                  Als je hier op het forum zoekt naar "communie" komen er al heel wat foto's tevoorschijn; misschien kun je zo al aan de slag gaan?
                  Of bladert eens door deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/f7/m...es-208256.html
                  Ook hier zijn er al veel kaartjes offline gehaald, maar toch zijn er nog mooie voorbeelden te vinden.
                  Last edited by LesC; 12 april 2016, 18:33.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X