Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CEWE fotoboekApp crash...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CEWE fotoboekApp crash...

    Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een fotoalbum met de CEWE App op m'n IMac.
    Plots vliegt de App eruit en kan ik hem met geen middelen weer starten.
    Ik krijg alléén een crash rapport op het scherm, waarvan ik al lang weet dat het geen zin heeft om het door te sturen naar Apple.
    Heeft iemand dit ook al voorgehad en kunnen oplossen.
    Ik heb al menige keren de App VOLLEDIG verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Niks helpt voorlopig.

  • #2
    Re: CEWE fotoboekApp crash...

    Wat meer informatie zou kunnen helpen. Bij mij is het al meer dan 2-3j dat ik het programma nog geopend heb, en bovendien op een nieuwe iMac, recentste OS, en dus het eerste wat ik moest doen, was het programma updaten.
    Recentste versie van het programma CEWE Photoservice.app: 7.3.3; OS versie: Ventura: 13.3.1 (a)

    Ik kan een oude fotoboek openen en bekijken, maar ik heb (voorlopig) niets anders geprobeerd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: CEWE fotoboekApp crash...

      Ik heb in het verleden al meerdere boeken laten afdrukken bij CEWE. Als er een programma-update is, wordt dat steeds gemeld van het moment dat je de app opent. Bij mij (Windows) vooralsnog geen probleem...zal dan allicht een Apple-issue zijn zeker ?

      Comment


      • #4
        Re: CEWE fotoboekApp crash...

        Misschien neemt dréten best contact op met CeWe support? Maar ook dan: informatie ivm OS versie en CeWe software versie bij de hand houden!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: CEWE fotoboekApp crash...

          Ik heb idd met CeWe contact genomen, en een vriendelijke mail terug gekregen.
          Ze zouden m'n probleem doorgeven aan de IT'ers.
          Ik wacht nog op hun antwoord.
          Maar omdat ik de gewoonte heb om op meerdere paarden te wedden, probeer ik het hier intussen ook al even😉
          Ik had trouwens ook al de intentie om Ventura(vorige week was er toevallig een update namelijk) eens te herinstalleren, maar ben bang dat ik instellingen en zo zal kwijtspelen.
          In Windows was dat een fluitje geweest voor mij, maar ik ben nieuw met Apple namelijk....
          @LesC: ik heb ook zo'n M1😉
          Last edited by dréten; 9 mei 2023, 15:13.

          Comment


          • #6
            Re: CEWE fotoboekApp crash...

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Ik heb idd met CeWe contact genomen, en een vriendelijke mail terug gekregen.
            Ze zouden m'n probleem doorgeven aan de IT'ers.
            Ik wacht nog op hun antwoord.
            Maar omdat ik de gewoonte heb om op meerdere paarden te wedden, probeer ik het hier intussen ook al even��
            Ik had trouwens ook al de intentie om Ventura(vorige week was er toevallig een update namelijk) eens te herinstalleren, maar ben bang dat ik instellingen en zo zal kwijtspelen.
            In Windows was dat een fluitje geweest voor mij, maar ik ben nieuw met Apple namelijk....
            @LesC: ik heb ook zo'n M1��
            In principe is het nooit nodig een MacOS te herinstalleren. Dan moet er al heel wat anders aan de hand zijn. Het kan natuurlijk zijn dat je niet update als het wordt aangegeven, en vroeg of laat loop je dan achter. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de CeWe software nog niet helemaal 'Ventura-klaar' is, maar dat zou CeWe Support moeten weten.
            Goed, hé, die nieuwe M1 Mac(hine)s?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: CEWE fotoboekApp crash...

              Dat is ook m'n idee, LesC, dat het OS van een Mac superstabiel is.
              NOOIT keer ik nog terug naar Windows!
              'k Heb me nog geen seconde de overstap beklaagd.
              Machtig machientje zo'n M1👍🏻👍🏻

              Comment


              • #8
                Re: CEWE fotoboekApp crash...

                Vroeger had ik al ondervonden dat meerdere van die fotoservices dezelfde software gebruiken.
                Dus heb ik intussen de software van Kruidvat geïnstalleerd, en die werkt perfect, ook met het fotoboek dat ik eerder was begonnen met CeWe.
                Ik wacht nu op het antwoord van CeWe zelf, en stap dan mss terug over naar hun.
                Intussen even uitvlooien of Kruidvat hun afdrukken ook bij CeWe laat maken...
                Last edited by dréten; 10 mei 2023, 08:07.

                Comment

                Working...
                X